Ännu mer miljöträning och HUR KAN JAG GLÖMMA???

Min lilla Jazza är ju tyvärr väldigt åksjuk:( Jag hoppas innerligt att det ska gå över)...men så här långt kräks hon oavsett var jag placerar henne i bilen, i knät  fram, i baksätet eller i bur längst bak...och hon är så tålmodig den lilla mufflan:)
Hon säger aldrig ett ljud i bilen, lugn som en filbunke, och så bara rätt som det är så öööööööörp, så kommer maten upp..... Nåväl, igår tog vi en tur till Ystad och senare Kåseberga, Lilla underbarnet skötte sig fantastiskt bra....knatar med helt oberörd genom stan..bilar är fortfarande lite obehagligt, men människor är lattjo lajban, hon uppför sig ungefär som "crocodile Dundee" i New York...Good day mate, good day mate...men jösses vad många människor..och INGEN säger "hej"???? Ja ja, då går jag väl här vid min mamma då.... I Kåseberga satte vi oss för att äta, 20 minuters väntan på maten...jag tog upp Jazza på bänken jämte mig varpå hon rullar ihop sig och somnar...duktig flicka...

Idag skjuter dom på skjutbanan som ligger c.a 500 meter från vårt hus...än så länge ingen reaktion på någon av valparna....de är bara utslagna av värmen....

Igår åt vi kräftor med tillbehör...förstår inte varför man får så ont i håret av kräftor jämt??

Joris hund Tim är sanslöst trevlig:)
Han umgicks med alla våra vovvar utan problem..tom valparna!
Han räknas som en av de tuffaste MR III hundarna i Belgien för tillfället och många figuranter vill inte gå för honom för han biter så sanslöst hårt och är så rejäl i angreppen...men socialt / utanför plan...vilken nallebjörn!!!

***********************************************

HUr kan jag glömma att skryta med Vixax Gulliga Glenn!!!!!
Han blev ju BIM i valpklassen i Ronneby!
Grattis till HUsse & Matte också!!
Glenn är definitivt en liten Stjärna!
Nä nu ska jag vila ögonfransarna lite och kurera hår- ontet

Och hoppas det inte blir mer tjafs om valpar och SM
Alla valpar miljötränas ju innan de är 12 veckor, de går ut på små promenader, luktar på andra hundars avföring. möter andra hundar...så jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker....
Jag gör som jag vill i frågan...och som sagt Jag kommer at Campa på Västerår mälarcamping tillsammans med en massa andra icke SM deltagare eller publik...så mina hundar komer att finnas på campingen!

För er som vill träffa mina monster så finns de tillgängliga:)

Carro...vill du ha en *ha ha ha* Frestar frestar frestar......





Kommentarer
Postat av: Ola S

Irma kräktes frekvent de första gångerna i bilen också, förvisso var hon inte tyst :) Men efter bilåkande 2ggr per dag så har hon gett sig både med skrikandet/vrålandet/pipandet och kräkande. Hon har hela tiden fått vara i "lilla" buren, den över baksätet. Så mitt förslag är: Åk mycket bil och ofta :)

Ha det bra

2008-08-16 @ 20:06:51
Postat av: Carro

Njae... Jag blir nog skjuten av Mannen om jag ens andas nåt om en till hund :)

2008-08-17 @ 07:36:58
URL: http://dizzla.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0