Frågetecken och illa stavning och Jaga har hittat hem

Det har uppkommit frågetecken (givetvis) hur man kan ha läger och valpar och samtidigt vara sjukskriven för utmattningsdeppresasion..
Jag har full förståelse för att folk undrar!!!

Men jag måste då givetvis krypa till korset och erkänna att det allra mesta jobbet gjorde min sambo, våra vänner och framförallt Susanne & Tina....

På lägret gled jag bara runt....Allt riktigt jobb gjorde alla andra, jag var mest social.
Så det ska ni veta, at t alla tack har vidarebefordrats till de som skulle ha tacket!!!

Vad gäller våra valpar så har vi tre artonåringar i huset plus Kent
Så jag har fått vila mycket..jag var inte ens hemma när Aagje & Peggy valpade denna gången....
Vilade ut hos min mamma....

Och sedan som jag sagt tidigare så när jag skriver så skriver jag NU..det innebär att jag sällan kontrolläser....alltså stavar jag som en kratta när inte tangenterna vill som jag...

Idag var Noelle & Lina här, det stod länge mellan Jaga & Jagger (Fjant)  som för övrigt idag visade sig från mer än sin bästa sida!! Jagger var idag ruggigt trevlig...Han söker spontant kontakt, struntar i den starka trafiken och när vi står stilla utanför konsum, trots kundvagnar och människor så är han helt cool....Jaga är mer högtempererad och kan börja pipa och bli rastlös...bägge är neutrala i kontakt med främmande och ganska ointresserade..dock ingen som helst rädsla...bara ganska oengagerade...Lina valde Jaga och jag önskar er ett stort lycka till och välkommen till Vixax familjen:)
Besök Lina här: http://www.hundkojan-vastervik.se/default.php

Om jag jämför min kull med mitt ideal....så hade jag önskat mer framåtanda" mot människor...vårt samhälle accepterar mer en "labradortyp" av hund.Två i kullen, Jazza & Jackpot är så öppna... ..egentligen är det skönt at ha en hund som är neutral och ej rädd..men folk idag vill ha hundar som älskar allt och alla...och till syvende och sist så är sociala hundar det man vill få fram...MEN missförstrå mig inte..mina valpar är trygga med människor men engagerar sig bara om man kallar på uppmärksamhet...och i DET läget skulle jag önska lite mer engagemang.

Så byter vi ras.....

För alla er som följt mig genom åren så vet ni att Kukays Xjules är något av mitt ideal som malle.
Xjules har i Sverige lämnat tre fantastiska kullar, min egen kull är "sämst" Fast den är riktigt bra!

MIn nästa favorit efter Xjules är Joris nya hund
Tim du Grand Gauguet.
Kolla kennel Tyrannens  kombination Blacknecks Garbo-Kukays Xjules -Tim du Grand Gauguet.
Så innihelvete bra!!!!!!!!!!!!!!!


Jag är såååå ledsen att Kobra -Mallekrafts Alabama- var min  X-sambos hund.. jag kunde ju inte fortsätta på mine egna Xjulesbarn..men nu hoppas jag på Peter & Anna-Karin http://www.stridsmarken.com/
Och att deras tik blir dräktig för där får jag mitt Xjules barn!!


Jag är också strålande glad att Lena gör så gott jobb med våran Aija!! TACK Lena!!
Snart får Aija sin egen sida  här också!!

Marie, du är inte glömd och är redan en i Vixax familjen..men du vet.....

PÅ Mallefronten händer ganska mycket för min del just nu..
Men lite hemligheter vill man ju ha....

Snart kommer nya kort på valparna, de är snart gratis!!!!!!!

För övrigt så är det rena skiten med kennelmamman...tur att hon har kennelpappa och alla ungdomar....

Kommentarer
Postat av: Ola S

Kan ju säga att Irma är väldigt framåt med folk, hälsar aktivt och är väldigt trevlig i sitt hälsande. Inte det minsta oengagerad. Tvärtom :-)

2008-08-18 @ 15:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0