Jagger har fått nytt hem, spårträning, hosta och svett:(

Jagger har idag flyttat till Kristianstad till Malin, vi önskar Malin välkommen till Vixax Familjen...Lycka till med min älskade "Fjant"
 Idag var jag på OG Sturup för spårträning för Finn & Margit -Kennel Daneskjold.
FIck lite nya inputs om spår-inlärning, träning och upplägg, jättekul! Malin kom dit och fick bekanta sig med Jagger och se honom in action:)
Jagger spårade sååååå bra, och det trots störning av ett tiotal människor och några hundar, han stannade upp och tittade emellanåt,men var snabbt tillbaka till spåret, en mycket balanserad kille:) Tror Malin var lite orolig över hans coola & Lugna sätt, men vi som sett honom under nästan 13 veckor vet att det finns resurser i den lille kroppen:)

Jazza var idag mer intensiv och hade mer framåtdriv än Jäger.
Han var idag lite ofokuserad...men värmen och alla hundar och människor runtomkring gjorde nog sitt till:)

Återigen en natt med bara några timmars sömn, halvsittande i soffan...nu hostar jag så jag nästan kräks...
Och svetten!! Idag har varit olidligt , jag får heta vallningar och då bokstavligen rinner det om mitt ansikte och ner på ryggen..jag måste ha en handduk med för att kunna torka mig, det är bara såååååå jobbigt!
Min läkare var sjuk i fredags så ingen hostmedicin heller:(

Jag har knappt orkat röra mig idag, himla tur att man bara behöver lägga 10-20 meter valpspår..

Så nu återstår bara Jäger, min lille kaxiga grabb med vissa attitydsproblem:)

Tillbaka till spårträningen imorgon....

Dags att sätta sig tillrätta i soffan med de receptfria medikamenter man har, vattem bricanyl och fjärrkontroll
Ha en fortsatt trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Carro

Protest! Lillgossen har inga attitydsproblem juh ;) Han är det ljuvligaste lilla krypet som missat min näsa :)

Krya på dig och ta hand om dig.

2008-08-30 @ 23:25:04
URL: http://dizzla.blogg.no/
Postat av: My

Hoppas du mår bättre snart Marie!

Kram!

2008-08-31 @ 00:18:05
URL: http://myssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0