Mindre gnälig men jäkla hosta!!

Idag ska jag inte gnälla så mycket...förutom att jag hostat halva natten och är såååååå trött... 
Även om jag skulle strejka som jag skrev så blev det ju inte så (givetvis, who am I kidding)
Så nu ligger alla ungdomars rena  tvätt  ihopviken i soffan på övervåningen....
MÅTTE de bara ta in den på sina rum och röja där!!!!!

  

Nu har jag inte kunnat göra någonting med hundarna på två dagar...känns trist...hoppas jag är piggare i eftermiddag för då blir det promenix, och även spår

Numer sover alla valparna inne, Jazza i vår säng och "knoll & tott" i köket. De är duktiga nu, sista kissen runt 10.30 och sedan håller de sig till Kent vaknar vid 05.30, då går jag ut med dom i trädgården och de kissar & bajsar, sedan kan de somna om en stund tils ungdomarna går till skolan och då släpper jag ut dom så de får busa en stund ute, Jazza är kvar med mig inne.

Det märks på den lilla "rabban" att hon får "special treatment" När hon träffar bröderna så är hon "Hennes kungliga Höghet" och äger hela världen...och de där grabbarna ska bara passa sig...annars jäklar!

För övrigt är det uppfriskande med valpar och deras självklara sätt att vara, bara slänga sig upp i famnen, kasta sig upp på bänkar och bord , så blir de så förvånade när man tar ner dom..vadå??  FICK man inte detta??
De har sådant "självförtroende" i alt de gör  


Från det ena till det andra, vad dåliga smileysen har blivit!! Ja har ju precis installerat smileys, samma program som tidigare,men jösses vad det har blivit försämrat...dåligt urval och inga direkta bra...nä ska nog hitta något annat...

Mer hostmedicin och vila......till helgen blir det spårträning med Finn & Margit på Kennel Daneskjold, det ska bli kul och alla valparna ska få prova på....

Måste nog investera i ett bättre halsband kom jag just på...halvstryp är inte så bra...

Nä thé och kurera mig i sängen en stund....
Boken är slut och det skall enligt Guillou vara den ABSOLUT sista i Hamilton Serien..och det är nog faktiskt troligt efter det slut som blev....

Mycket bra ialfall " Men inte om det gäller din dotter"

Tar gärna emot BRA boktips, (ljudböcker) Stieg Larsson är bland det bästa jag läst/hört på länge...så har jag köpt fyra ljudböcker efter det som har varit totalt kassa!! (sälja på blocket kanske??)

Det är underbart att gå en lång promenad med hundarna i skogen med en bra ljudbok i öronen:)
Eller bara allt tråkigt hushållsarbete...en mp3 spelare med en bra bok så går det mesta som en dans...

Host host er reporter i verkligheten i dockusåpan Axelsson/Rosén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0