Gravbesök samt den delen av köket som är klar...

I eftermiddags var jag , Rasmus & Kent uppe vid graven och tände ljus och smyckade. Det hade hunnit bli mörkt så jag kunde inte räfsa bort löv och annat, men vi satte dit en korg jag själv "komponerat" hos blomsterhandlaren samt ett färdigt litet hjärta..
.

Kents pappa vilar också hos honom, Stig var så noga med gravskötseln, och Kent var hans ögonsten. Han var orättvis i sin behandling av sina bägge barn då Kent alltid var "favoriten", men å andra sidan kompenserade Kents syster det när Stig gick bort, hon tog allt...jag orkar inte bråka och tjafsa, så har hon samvete till det så varsågod...det var väl mest Maja som skulle haft något efter Farfar, men vi uppskattade honom i livet...och det är inte värt att bråka om arv....


Så kommer några bilder på köket...det kan se "lite" ut efter tre veckor...men Taketb är målat tre ggr, väggarna två..golv i helaköket plus hall är lagt, så har Kent & LInus passat in mitt "begagnade" kök....snickrat kryddhylla, dragit om rör till diskmaskinen mm mm mm...Nu är det inte jättemycket kvar....



Jämför med "före
"


På andra väggen kommer det bli tre vitrin-överskåp, kyl ,skafferi  mm
Det återstår att ställa in och montera upp....

Men jag ser ljuset i tunneln..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0