Hundar på vift och tidiga mornar suger, TRETTONHELGEN!

Igår när jag kom hem från jobbet var hundarna märkbart lugna, de lyfte knappt på huvudet när jag kom in...svaret kom ganska snart...dottern i huset hade släppt ut dom i rädgården, och glömt dom där!


MYCKET senare kom ett telefonsamtal att hundarna var ute och sprang, så Maja hade gått ut och ropat..jodå de kom springande från badets parkering....undrar HUR länge de var ute? Med tanke på att de låg som klubbade oxar hela kvällen måste det varit en bra stund....och mycket spänning....Staketet in till grannen är för lågt så de kan hoppa över där om man inte passar dom....jag var nervös hela kvällen att någon skulle ringa med ihjälbitet marsvin, söndertrasad kanin, trebent katt , tilltufsad hund eller värst av allt att någon människa blivit biten.....

Jo mina hundar är jättetrevliga, famförallt i mitt sällskap...själva och två så blir de inte så roliga...då kan vi prata om rovdjur!

Minns så väl när jag hade min weimaraner och min schäfer, jag och syrran skulle ta en promenad med hundarna, Dessa två hanar fullkomligt hatade varandra, de kunde endas existera i samma rum om jag var med och höll stenkoll...du ligger där och du ligger där och fan ta er om ni bråkar....på promenad sprang dom lösa och ignorerade varandra. Då bodde vi på landet i Sjöbo (en dag ska jag scanna in och lägga ut bilder på vår skånelänga, mina galopphästar mm mm) så jag och syrran knatar upp i skogen..rätt som det är går det upp en hare och Max & Kogai jagar efter, en och en kunde jag få stopp på dom men bägge.....näää, jag bara sa till syrran, titta bort om du är känslig....

Snacka om två ärkerivaler som visade sin rovdjurssida...vilket samarbete, de drev, vallade och tillsammans fångade de haren....jo där stod de dessa två antagonister som kunde slåss på liv och död med en harpalt i munnen....bägge med samma hare!!! MEN...ett knyck åt varsitt håll och haren delades i två delar (ööööööööööörrrkkkk)

Sedan censurerar vi vad som hände med de två huliganerna....glömmer dock aldrig hur dessa två så snyggt samarbetade och visade upp att det faktiskt ÄR ett rovdjur vi har innanför våra väggar....


Tidiga mornar suger!! Kl ringer 04.45, jag snooozar til 05 sedan paltar jag på mig och vacklar ut i hallen, fipplar mjed skor och jacka och tar sedan de två stora med mig på en morgonrunda, inte så lång...15-20 min men så de får rasta av sig ordentligt....min biologiska klocka och min kropp skriiiiiiiiker *GÅ OCH LÄGG DIG*

Jag har ALDRIG varit en morgonmänniska, tror att sånt är medfött, antingen gillar man tidiga mornar och är kvällstrött eller så tvärtom....jag är tvärtom! Skulle gärna sova till 7.30-8.00 och vara uppe till 24.00 som det är nu måste man ju isäng vid 22.00 ???????


****************************************************
 
Tänkte påmnna om trettonhelgen..3-5 Januari .Har nu hittat ridhus men det kostar  att hyra så jag måste veta hur många som kommer så jag kan räkna ut vad vi ska betala per skalle och samtidigt boka.

Ni som INTE fått inbjudan på mail är välkomna att höra av er ändå.  Jag sätter upp alla namn på en lista så får vi se vad som händer

*******************************************************

Till Frida lägret nu i December är platserna fulla MED hund, men man kan fortfarande delta UTAN hund (vilket jag skall göra:) Att bara lyssna och se hur hon jobbar ger MASSOR!!!!

500:- för två dagar med frukost och lättare Lunch

Anmäl snarast!

****************************************************************




Kommentarer
Postat av: Prinsessan med matte

Hejsan!

Åh vad jag blir avensjuk på allt kul som händer där nere hos er. Följer din blogg för att få en uppdatering om läget i landet där nere-))

Hoppas ni får en härlig träningshelg med Frida, hon e best med sin Best. Och framförallt hon kan konsten att få lydnad att vara roligt på allas nivåer. Stort Lycka til med allt ni tar för er!

Åsa med Prinsessan alias Mallekrafts B´Blizz

2008-11-27 @ 07:18:35
URL: http://www.redgoblins.se
Postat av: Iza

det är ju konstigt hur hundar alltid lyckas rymma, när man minst av allat anar det, damen här är själv expert, ligger det i generna? Hoppas att det går bra att jag kommer bort imorgon kväll med badkläder! =) Kramar

2008-11-27 @ 09:15:26
URL: http://nogg.se/izaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0