Komunikation...eller varför vågar man inte stå för vad man tycker?

Jag har en väninna som bloggat i många år, vi som känner henne vet när hon ironiserar, överdriver och är allmänt "klämkäck" Det jag alltid beundrat henne för är att hon alltid varit ärlig i sin blogg. Jagar hennes hund skriver hon det, går allting åt fanders så skriver hon det...likaväl som hon kan skriva om när allt är kanon...

Hennes sambo jobbar som chef inom en branch där man förväntas uppföra sig på ett visst sätt...och kanske med rätta.
Hon har förmånen att få se och delta i mycket av sambons arbete....MEN så vid något tillfälle råkade hon skriva något som (åtminstone ingen annan) uppfattade som en aning för vidlyftigt angående branchen....ett par övningar som inte gick som de skulle...bla

efter några veckor får SAMBON ett samtal där någon, som pratat med någon som pratat med någon ...men som inte själv har stake nog att kontakta min vän...irriterat sig på vad hon skrivit....så SAMBON får ta "smällen"

Det som skrivits har inga rimliga proportioner till varför någon skulle tveka att kontakta min väninna själv för att reda ut saken....men höjden av feghet är väl att gå via 15 andra för att få fram sitt budskap...

Kontentan av det hela är att min väninna av hänsyn till sin sambo och framtida prospekt valt att inte blogga mer....

Varför vågar folk inte stå för vad dom tycker? Och hur enkelt hade det inte varit att kontakta skribenten privat och bett att den skulle radera vissa rader om det var så stötande...
NÄ  .. FEGSKIT ÄR DU!

Ja ja... var på klubben igår och tränade, det var kurs på gång..Jäger sköte sig kanon:))))

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Lena & Aija

Inte så svårt att räkna ut vem som slutar blogga och jag säger bara buäeeeeeeeeeee :(( jag som älskar att läsa hennes blogg. Vad ska vi nu ha roligt åt. Typiskt någon riktig fegskit. Så vet att du fegskit vem du nu än är har förstört rolig läsning för många för vi är inte direkt få som brukar följa denna människas blogg :(((

2008-11-07 @ 07:39:42
Postat av: Emma, Fian & Hexa

Jo, kan nog oxå lista ut vem det är. Har väntat o väntat på uppdatering. Då förstår man ju varför ingen kommer, hemskt synd :(



Pussa på Jäger från mig ;)

2008-11-07 @ 09:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0