Lite träning och Mamma Mia

Har varit ganska lugn, vi städar på och grejjar med köket, Kent har haft Jour i helgen så han har inte kunnat göra så mycket.

Det blev Tippen och en farsdagsmiddag. Och sedan såg vi Mamma Mia...och jösses!!

Vilken bra film! Kan varmt rekommenderas, jag skulle gärna gå och se "sing a long" versionen


Vi har kört första  uppletande övningen med Jäger, han har ju en tid inte varit så intresserad av föremål eller att kampa,men det har nog varit tänderna. Jäger är ju ganska lågtempererad och man får liksom "stressa" igång honom en aning.


Så vi band upp mor och son och vallade en korridor, sedan fick Aagje jobba en stund och leta  vinkorkar och plastkapsyler, hon blir fort trött men hon är duktig. Det var vindstilla vilket gjorde att Elin kunde se riktigt tydligt hur hon korrigerade sig själv in i "korridoren" när hon letade.

Visserligen hittade hon något intresantare en bit bort i skogen efter en stund, men hon är lättpåverkad så efter att jag frågat med barsk röst vad tusan hon höll på med så vek hon i i korridoren och fortsatte leta.


Aagje är riktigt tjock nu och det oroar mig lite, hon får väldigt lite att äta men det märks inte, hon har hostat några ggr och dessutom flåsat lite, det man tänker på är ju hjärtat...jag skall be vetten lyssna på henne när vi vaccinerar Jäger på torsdag.


Jäger då...jo han satt fint och tittade på när mamma jobbade och det var riktigt bra, han hamnade i "rätt" stressnivå så när det var hans tur var han laddad.


Jag busade lite med bollen och sedan gick vi ut i rutan och jag slängde bollen en bit framåt i rutan, tog med mig Jäger till baslinjen och skickade honom. Det gick kanon! Han letade upp bollen och kom som skjuten ur en kanon tillbaka till stigen, här var jag beredd med en korvbit men eftersom han var så uppe i drift med bollen smög jag undan korven och kampade istället.

Hade han fått godiset hade han sjunkit i drift och bollen hade tappat lite värde.

Det var första gången han verkligen var "Tänd" på bollen, annars hämtar han pliktskydligast utan större entusiasm...men nu var det "drag under galosherna"


Vi gjorde om övningen en gång till med samma strålande resultat, duktig kille!

Det är skönt att se att det finns resurser  när man trycker på rätt knappar.


Sedan fick Elin stå stolpe och vi selade på Jäger och lekte lite med skinnet, han blir fort trött och jag höll på en aning för länge, fick två riktigt fina bett och sedan blev det trams...jag borde stoppat innan.


Jäger påminner mer och mer om sin morbror , integritet men trevlig, inga problem med människor alls , alltså ingen rädsla men ointresse och tvingar man sig på honom så morrar han.

Kanske inte optimalt men så länge han inte är rädd så kan jag leva med det. Jag hade föredragit en hund som är lagom intresserad och som åtminstone svarar positivt när kontakt bjuds, Jäger hälsar men är inte så entusiastisk . Tur att resten av kullen är mer för människor...

Fast jag visste ju det här det är ju därför han bor kvar....den enda främmande människa jag sett honom bli riktigt glad för är faktiskt Janne B, vi träffades på skyddstävling i Halmstad och jag har aldrig sett Jäger så lycklig med en främmande..(och han har inte träffat Janne innan)

Han pep och gnällde, och tryckte sig mot Janne och svansen gick, "Och du sa att han inte var social" sa Janne...

-hmmm, jaaaaa, näääää det brukar han inte vara...


Ja djur är märkliga


Ikvöll blir det förhoppningsvis en träff med Malmö skyddsgrupp för att träna lite störning och jag skall be någon köra lite skinn på Jäger för att se hur han agerar med en annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0