RIX Morronzoo full fart mot helgen! Och en ortsgrupp i förfall

Jag har verkligen blivit beroende...jag har Rix som bakgrundsbild på datorn, jag har Morronzoo som väckningssignal , en Gert som vrålar i örat varje morgon...och så fort de börjar kl 06.00 så är radion på.

Är jag hemma så slår jag på TV´n och tittar på dom också....fy sjutton vilket bra program!

De har så bra och ntressanta gäster och spånar sådär lagom  tyvärr blir programmen bara sämre och sämre allteftersom dagen lider, tidigare hade dom en supertrevlig kille som körde eftermiddagarna med Sofia Wistam (tror han hette Micke) det var lika bra som MorronZoo, men nu kör någon Erik & ALex och det är som att lyssna på två barnungar ...de är så vedervärdigt tramsiga och låter som någon "wannabee" stockholms-närradio-superduper-tekno-pratare..tillgjorda till tusen. Usch!! Ni förstör mina eftermiddagar!
Tillbaka med Micke & Sofia!!

Så på vägen hem från jobb blir det ljudbok istället för radio.

Idag är jag hemma på morgonen för Maja ska till doktorn, hon har gått ner lite för mycket i vikt det sista. Vi har tagit en uppsjö prover och idag får vi resultaten:..

Så idag har  jag har tittat på Morronzoo på TV, Bodils minicirkus var där. En gås som räknade, en gris som apporterade och en kakadua som balanserade...kul!



Imorgon kommer Mari och visar upp sin nya Puma, ska bli kul! ANnars blir det trädgårdsstädning (om det kan sluta regna någon gång!!!!) Lite spår med Jäger & Aagje skall också hinnas med...

Skall lägga spår mitt i byn vid  konsums parkering,det finns några gräsmattor där. Annars tror jag på att introducera hårda spår och mycket störning så fort som möjligt. Då blir det naturligt...Jäger är ju så näringsdriven dessutom så det är lätt att få honom att fokusera på det han gör.

Jag har tyvärr fått återbud på ridhuset jag skulle hyra, en missuppfattning om tid etc*grrrr mutter mutter*

Lotta Olavi har lovat hjälpa mig leta nytt ridhus, apropå Lotta....hon var ju ordförande på
OG Sturup, vilken eldsjäl! Hon ordnade läger, instruktörer, hon fixade i köket och engagerade sig i kurser och annat.
Var intresserad av att köra annat på klubben än bara IPO
Lotta är duktig på hund och mycket driven....

TRor ni inte att övriga styrelsen (bestående av en hop med betongklumpar ) Skällde ut henne för att hon hyrde ut stugan och planen till mig?  Det hette att hon och jag skulle ta över STurup och göra det till en privat klubb!!!!!!!!!!!....hon hyrde ut för mycket! (4 ggr på ett år?????)

Ja herregud när man hörde hur tongångarna gick.....Ordförande nu är en liten (tvärhand hög) rynkig man .
Hur fan kan han förresten hålla kurser????
Har man INGEN självkritik?? Jodå han har ju gudbevars efter fyra års träning lyckats få en IPO etta på hundskrället  sitt. Men jag har hört och sett honom träna och instruera....vojne vojne....

Överlag så finns det inga tävlingsekipage därute...klart att de inte vill att Lotta skall ta dit bra figuranter, då kan de ju få höra sanningen om sina koftor.... 13 stycken har lämnat efter Lotta....det kanske bara blir ordförande och några betongklumpar kvar...ja ja, då läggs verksamheten snart ner...

Jag blir så jäkla förbannad när men ser hur en driftig kompetent tjej som får fart på en klubb ordnar läger, och träningar och verkligen brinner för det hon gör ska drivas iväg av ett gäng bakåtsträvare med utställningskoftor....fan att jag betalade medlemsavgift!

Nä nu skall Lotta försöka dra igång en underavdelning till Belgarklubben och jag önskar henne all lycka och blir gärna medlem där istället.

Råttan är ännu inte fast! Den undviker alla fällor och rör inte råttgiftet.....jäkla skit!






Kommentarer
Postat av: Nina

OG Sturup upprätthåller sina mångåriga traditioner ser jag suck - menar detta med att jaga iväg kompetensen och odla konspirationsteorier. Ha en härlig helg!

2008-11-21 @ 12:29:23
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Sanne



Har inte du holländare Marie?!



Pippen är en suverän musmördare (är det en råtta verkligen) Jag tycker du skall ta bort råttgiftet och släppa in holländarna så är den nog snart ett minne blott;-) Snabb och skonsam död i holländarkäften;-)

2008-11-21 @ 18:05:43
URL: http://web.telia.com/~u26108410/
Postat av: Marie

Jooodååå Aagje snusar och snusar , hon vet att den är där...hon skulle mer än gärna sätta tänderna i den...jo det är en råtta:( såg den själv...Tyvärr är garaget så fullt av skräp och smuts, sågspån och sopor efter köksrenoveringen så man kan inte ha någon hund där:( Man skulle kanske låna hem en katt....

2008-11-21 @ 18:43:39
Postat av: Jeanette

Hoppas det löser sig med träningslokal för Frida-dagarna.



De där råttorna är smarta saker... hade problem med möss i mellanväggen hemma och hade Anticimex hem för att fixa med gift o sånt. Han berättade att råttorna är mkt svårare att få väck, för de är tydligen riktigt smarta. Usch för sånt ohyra.

2008-11-21 @ 19:35:13
URL: http://www.dizza.se.
Postat av: Tina

Du kan få låna din gamla Vixie, hon är grym på sådana ohyra, tror också att det andra urvädert kan hjälpa till. De är ju inte holländare för inget...

Kramisar till dig och familjen

Hör av dig

2008-11-21 @ 19:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0