Spårartiklar och blivande fästman??

Jag efterlyser spårartiklar till Elis projektarbete, jag jobbar ju med näringspår vid inlärning men det är ju ahbsolut inte den enda saliggörande metoden, vi har ett par spårböcker (Inki, Järverud) och har beställt Mia Hagströms bok, men finns det fler??
Gärna med lite olika infallsvinklar och inlärningsmetoder. Jag tror inte någon har skrivit någon bok om näringsgspår?
Många tror ju att det bara är till för IPO´t men så är ju inte fallet. Det har använts mycket inom den sporten, men även andra spårkulturer i Europa har använts sig av detta i många år. Själv tycker jag att det är oslagbart det bästa sättet att lära en valp ett bra spårbeteende. Så småningom kan man modelera med både föremål, slut,  mm mm för att höja/sänka motivation/stress.

Jag har vuxit upp inom SBK där man en gång startade med att matte/husse sprang iväg  till spontanupptag vidare tll näring...och det finns fler sätt:)

Så tips, på böcker artiklar mm efterlyses:)

Jag tror jag har hittat en fästman till Aija....OM Aija blir lika bra som vuxen som hon är nu och hon får vara frisk så fick jag ett mycket intressant telefonsamtal igår....om någon vecka kommer jag presentera den blivande mannen...och ja, han bor i Sverige:))))

Jäger leker mer och mer med bollar och annat, speciellt på kvällen när vi kollar på TV , då har han ett ryck där han går från knä till knä med ett föremål i munnen och vill busa.


Det blev ingen träning igår då det var demonstration och jobb för poliserna.

Usch vad jag ogillar mörker...

Kommentarer
Postat av: Aija

Har du hittat en fästman till mig, jag är inte så intresserad av karlar än men kanske när jag blir lite större, hoppas han är snygg och stilig, jag vill inte ha någon mespropp utan en kille med klipp i käften ;)

2008-11-11 @ 07:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0