Gud, giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra....

Gud, giv mig sinnesro att acceptera

det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden.


Det är en underbar bön.....
Något man bör tänka på dagligen, jag är inte religiös på så sätt att jag går i kyrkan eller ber till Gud, men jag tror på människors godhet, jag tror på att alla innerst inne vill väl, och att de som gör onda saker mår mycket dåligt i sin själ...

Jag tror på rättvisa och jämlikhet, jag tror inte att alla är födda med samma förutsättningar..och därför behöver vi hjälpa de som inte har det lika bra som oss...
Jag betalar hellre lite mer i skatt och vet att EN människa som har det svårt kan få hjälp...även om 5 andra fuskar....
Jag betalar hellre mer i skatt så skolorna får mer resurser til lärare, mindre klasser.

Jag betalar hellre mer i skatt så att mammor eller pappor har råd att stanna hemma med sina små barn....
Jag tror att vi har skapat vårt hårda samhälle genom att tvinga ut föräldrar att jobba...man sätter sina barn på institution från de att de är 12 månader gamla...

Man låter dagis, dagmammor, fritids och skola sköta uppfostran..för om man som tex ensamstående mamma  eller pappa jobbar heltid...kommer hem vid 17 tiden ..lagar mat, tvättar och diskar..hur många timmar finns över att UPFOSTRA ett barn på 3-4 år?
Barnet lägger sig att sova vid 19 tiden
Som förälder har man 2-3 timmar vaken tid med sina små barn...resten av tiden tillbringas i stora barngrupper på insutition..och så klagar politiker på att föräldrar måste ta sitt ansvar och uppfostra sina barn...
NÄR DÅ?????

Lite frustration över min maktlöshet inför allt som sker runtomkring...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0