Svampplockning och Trevlig helg!

Häromdagen var Susanne här och vi åkte ut till Hemmestorp för att plocka kantareller, vi gick i över två timmar men hittade bara ett 20-tal, Susanne har plockat svamp förr så hon hittade lite "soppar" också..
Kan ju säga att skogen var rensad! Det syntes att människor varit där innan och plockat. Nästa år skall jag vara ute i tid!
Men för första gången lyckades jag hitta kantareller!  Funderade starkt på om man skulle lära Aagje att bli kantarellhund?
Jag skall definitivt invetsera i en svampbok för jösses vad svampar det finns man kan äta...och lika många giftiga!
Gäller att vara försiktig....

Igår blev det inte mycket gjort alls med hundarna, men skall göra något idag...ja just det ja spökålder....hade glömt att det kunde börja så tidigt....Jazza har börjat tappa tänder nu och gud vad dom växer! Jäger är snart lika hög som mamma, det blir nog en stor hund...

I eftermiddag så skal jag packa grejjor til loppisen i Lund, förhoppningsvis kan man få in lite kulor:)
Behövs just nu....Kent & Linus skall nu börja med köket....

Något som är lite märkligt är att ingenting någonsin blir riktigt färdigt i det här huset...Sovrummet som renoverades....belysningen är inte färdig.....Persiennerna har inte kommit upp, Hallen i garaget som renoverades, i garderoberna inte färdigmålade och iordninggjorda....trädgårdsmöblerna, inte färdigmålade...badrummet som nog renoverades 1940, de sista listerna kom på när jag var i Thailand...på Övervåningen finns en dörr in till en klädkammare som aldrig har fått några lister runtomkring...När jag flyttade hit så var det mycket "provisoriska" anordningar, lampor med sladdar som hängde, fortfarande är det 100 meter förlängnings-sladdar överallt över alla golv etc....jag blir ofta anklagad för att hetsa på och rusa iväg...hmmmm undrar vem det är som "hoppar vidare till nästa projekt innan det förra är avslutat" *skrattar*

Nåja, måla kan jag ju fixa, så jag skall bara se om det finns färg som man kan använda till garderoberna:) Men för övrigt har jag tummarna mitt i näven..så det är en himla tur att älskade sambon är så duktig på allt...han kan snickra, måla, och.....hmmmm...ja göra allt det där som går att göra med verktyg och maskiner ..vad det nu kan heta...

Vi får väl hoppa runt bland projekten i huset och sedan avsluta med ett "städprojekt" där man går från rum till rum och fixar det sista :)

Nä nu är det dags att sätta fart på dagen, det skall handlas och fixas och senare lite träning med vovvarna...

Ha en riktigt trevlig helg alla, och håll tummarna att vi får sålt mycket på loppisen:)



Kommentarer
Postat av: Ingela o Patrik

Hihihi.. här är en annan som inte har tummen i näven...



du kan komma hem till mig en vecka så ska jag lära dig ;)

nää skämt o sido..

Tandlossning har vi här med, han har snart släppt den 3e och fler på väg... och min fina fikus lever farligt och går på sista valsen kul att dra upp från stora krukan och släpa runt på.. har planterat om den flera gånger.. grrr





spökåldern ja.. haha Jagge skällde ut grannen som duschade.. hihi

fast han släpper det lika fort.

2008-09-19 @ 09:18:23
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Ola S

Hmm? Irma har inte tappat några gaddar än, men det kommer nog. Rätt bra med slöa valptänder, det blir inte så mycket bitmärken överallt...



Man behöver inte höja taxeringsvärdet så länge renoveringen inte är klar :)



Trevlig Helg!!

2008-09-19 @ 12:45:18
Postat av: Angelica

Hellu! Törs jag skriva att jag och mamma plockade ungefär sju liter kantareller på mindre än en timma.. ;-) Fint!

Snart ses vi!

Kramelikram

//Angelica och Hajen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0