Loppmarknad och tejpning med blodvite

Ja herregud!! Ska man skratta eller gråta??? Nåväl, Jag och Åsa åkte in till Lund, vi var där 05.30 redan då var det nästan fullt! (Södra Esplanaden i  Lund) Vi fick inte börja lasta av förrän 06.30  och att hitta en parkering varomöjligt...efter att ha bökat runt med bil och släp en stund så hittade vi en plats...lastade av och började ställa upp...runt 07 kom de första kunderna...och en kvart senare var det FULLT!!! Herregud...är det lördagsnöjet i lund? Att gå upp i ottan för att gå på loppis? Den är ju dessutom där varje lördag??
Nåväl.... ( MIa var också med btw)

Vi hade både bra grejjor och rena skräpet med oss...sålde det mesta för typ en tjuga....men satan vad folk är märkliga???

 En ville köpa min TV , en helt fungerande TV som jag ville ha 50 kr för...prutade ner den til 20:- ocjhkunden måste fundera på saken?????

En man ville köpa en av våra två microvågsugnar jag hade med, dryga 10 år gamla men fungerar..20:-... hmmm kan jag få ditt telefonummer om den inte fungerar??

Vi sålde Ljudböcker, helt nya, lyssnade på en gång....50:- st... och folk tyckte att " ja då går jag hellre till biblioteket"
Ja GÖR DÅ DET!!! Föer alla dessa nya böcker är det MINST 6 månaders väntetid på...och att köpa dom i butik kostar mellan 3-400:-!!

Jag sålde en golvlampa för 10!!!!!!! kr....och kunden var tvungen att göra ett ärende först innan han kunde hämta lampan...så ville jag lämna mitt tel nr ifall han inte hann tillbaka innan vi hann åka?? (då var kl 12.30 och jag lovade att vi skulle vara kvar till minst 15.00)

Vi hade väldigt blandande saker med oss, alltifrån märkes prylar / kläder som Esprit, Lacoste, Snö, Pilgrim, Fina tavlor (Lasse Åberg) mm mm ...och trots att detta vräktes bort  för typ 10-40:- så skulle det  tänkas på...och tänk om det var något fel på saken..
Men satan i gatan!!!

Jag är långtifrån rik....men hur kan man vara så bekymrad över 20-40:-????

Det dyraste vi sålde idag tror jag var Mias dammsugare för 150:-.. det mesta annat fick för mellan 40-1 kr

Snygga nästan nya Gina Tricot kläder för 5:-....nääää för dyrt....

En fullt fungerande scanner  för 50:-?? (nääää) En fullt fungerande skrivare för 50:-?  näääää..
En dator för10 kr...nääääääää...


Ja jösses....från loppis till tejpning...

Försökte fixa hundarnas öron enligt beskrivning från MIa..(jag fattade nog aldrig riktigt hur det skulle se ut,men ändå) .tog fram lilla rakapparaten och rakade insidan av örat på Jazza, tejpade Leukoplast (den blå) längs med örat från hörselgång till spets...och fäste i toppen....ser helkonstigt ut?????
(måste be Mia hjäla mig)

Så var det Jägers tur....han är som alla Karlar livrädd för att något ska göra ont...så han vrålade och tjjöt när klippmaskinen närmade sig..¨så en viss tillvänjning var nödvändig...men så sker något  underligt i hundvärlden som jag upplevt förr.

När en hund skriker  i "smärta" (elller i detta fallet olust, för ont gjorde det inte)så skall den utrotas???( har bla sett en hund bryta benet och skrika av smärta varpå den blir överfallen av de andra närvarande hundarna)

Jazza är i dagsläget ganska dominant över Jäger...eller jobbar iallafall hårt på att vara en riktig  BITCH....så mycket att jag det sista måste sära på dom emellanåt för att Jäger  ska få en chans...

Nåväl, tillbaka till rakning av öra...Jäger vrålade...och Jazza flög på honom....tog ett sånt jäla tag i nacken så han skrek ännu mer...hon blev så blockerad så att det tarvades rejäl kraft att få bort henne....

Så höll Kent henne medans rakning  av Jäger skedde...så kom nästa terrorattack mot Jäger av  Matte..

-Vita tejpbitar!!!  Som skulle in i Jägers öron??? "Helvete heller , säger Jäger och slingrar sig, skriker, piper morrar...Varpå Jazza på nytt far på honom så innihelvete...och denna gången var det ta mig tusan inte  en enkel lek....han skrek och vrålade och hon  var i " killing-mode"

Jag försökte montera ut Jäger ur Jazzas mun...Varpå,  i tumultet ,  Jazza biter mig rejält i fingret...blodet rinner och jag är vansinnigt förbannad!  Jazza och jag hade en extremt djup MBL-förhandling där det konstaterades att Jazza inte skulle diskutera så mycket mer med vare sig mig eller Jäger mer...hon gjorde bäst i att dra sig tillbaka och vara VÄLDIGT LUGN!

Jäger hade medans jag hade diskussionen med syrran farit ut genom dörren och stod i trädgården och glodde med stora ögon....det var bara att ta in skrället...börja Tejpa igen medans syrran låg väldigt fint plats i ett hörn...och Jäger höll tyst. och bara darrade en aning på manschetten.....

Hmmmm......Mycket blod blev det från matte på mattan....men ....matte vann diskussionen iallafall....även med blodiga fingrar,  och så är dom bara knappt fyra månader....*suck*



Kommentarer
Postat av: Marie

Det där med loppmarknad kräver sin kvinna...folk är mycket märkliga när det är billiga grejor man säljer.

Prova bagageluckeloppisen här i Veberöd istället,den verkar poppis.



Hoppas fingret snart blir bra.

2008-09-21 @ 08:59:45
URL: http://waldweilers.zoomin.se
Postat av: Lena & Aija

haha MBL-diskussion, det ordet bara måste jag sno någon gång :)

2008-09-21 @ 09:09:52
Postat av: Ola S

Jag är nog tacksam för att jag fick köpa rätt valp :D

Här har det hittills inte krävts nån MBL-förhandling, möjligen ett pekfinger från det lokala fackombudet.



När det gäller loppisar så är det mycket konstigt folk där, de köper sånt de inte behöver, utan de köper det för att det är billigt, och enbart därför.

2008-09-21 @ 20:22:19
Postat av: Ola S

Jag är nog tacksam för att jag fick köpa rätt valp :D

Här har det hittills inte krävts nån MBL-förhandling, möjligen ett pekfinger från det lokala fackombudet.



När det gäller loppisar så är det mycket konstigt folk där, de köper sånt de inte behöver, utan de köper det för att det är billigt, och enbart därför.

2008-09-21 @ 20:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0