Lugnt och lite spår..även besök hos Mallekraft

Söndagen har varit jättelugn! (jag KAN ta det lugnt)    Jag har i helgen haft kontakt med alla valpköpare (av bruksras) och det är så skönt att det går bra för alla. Inga bekymmer någonstans... härligt!

Det  var så länge sedan det hände något negativt med vovvar och valpar så man börjar snart oroa sig för vad som komma skall...


Elin jobbade idag så vid 5-6 tiden i eftermiddag så stack vi ut med hundarna, vi stannade vid ett industriområde och lade spår till valparna och Hector, bra att få lite störning av bilar och annat. Hector är en söt hund men har lite bekymmer mentalt, lite rassel på nerverna gör att han inte riktigt håller ihop och orkar fokusera så långa stunder, men med rätt träning så ska det nog gå bra, han gör framsteg emellan gångerna:)

Valparna är sååå duktiga...nu vet de vad de ska göra och de korrigerar sig själv in i spårkärnan.
Fortfarande går vi serpentiner men nu har vi förlängt spåret en aning.

Aagje fick ett riktigt svårt spår, jag började på gräsmattan vid parkeringen, korsade en stor asfaltsväg ut på ett fält, in på en mack och gick förbi pumparna, upp på träverandan på en övergiven korvkiosk ner igen, runt hörnet och in i ett nybygge. ett skal av betonggolv , väggar och håligheter för fönster och dörrar, där en 90 graders vinkel mitt i och ut genom en sidodörr, ut i gruset för att avsluta sista 10 meterna på gräs och så avsluta med favvobollen:)

Jag ska villigt erkänna att jag fick hjälpa henne vid några av övergångarna, speciellt asfalten..men herregud, hon har inte gjort något så här avancerat på ett år nästan....hon är en superspårhund!

Bilder från dagens övningar i galleriet.

Efter spårandet åkte vi upp till Mia på Mallekraft, måste ju spana in deras små monster...de är bara såååå goa...bilder finns i gallereiet
Får passa på att gratulera till Vinsten i Polishunds SM !
Patrik och Mallekrafts Nikita, jättekul!

För övrigt är det jobbigt givetvis med två 3.5 månaders valpar i huset. Jag märker också hur svårt utomstående har att hantera dom....jag är så van så jag tänker inte på hur jag gör..men märker så himla snabbt på  besökare som INTE kan så mycket hund hur avigt det blir....
De hoppar inte och biter inte i mig på samma sätt som de kan utsätta besökare för en massa "ohyfsade" beteenden...här måste Morsan Marie var lite snabbare och mer på hugget...de far fram ganska hänsynslöst och de är helt enkelt väldigt mycket hund...de har också börjat vakta ganska rejält..tom bilen..så nu får jag lägga lite tid på det också...även att koppla av blir ju svårt när det finns två kvicksilver...även om den ene lägger sig til ro så vill den andre busa...vi har placerat två burar i uterummet så vi kan stänga in dom emellanåt på kvällarna...

Man MÅSTE få lite paus från dessa terrorister ibland:)
Tom kära sambon har vid flertalet tillfällen kommenterat att "Nu förstår jag vad du menar att man inte kan sälja dessa hundar till vem som helst"

Här kommer ett par "hemmabilder"

Rasmus Och vår nye DET*ler* Hector är nykastrerad


Jazza , Jäger & sovande Jazza


Iza (Äldsta bonusdottern) Jimmy hennes sambo också vårt lilla kommande "barnbarn"


Morfar Kent  , Jäger och sovande Jazza










Kommentarer
Postat av: Nina

Va duktig du är som är ute och spårar och donar med de små :)! Hoppas nu att de snart får flytta så ni får lite lugn och fred hemma ... en 3.5 månaders valp är ju överkomligt med 3 är överkurs för de flesta. Ha en go vecka!

2008-09-08 @ 08:09:46
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Kristina

Ja du vet nog att du har besök av mig ibland =) är oxå kass på att lämna avtryck! Tackar för grattis!! Kul att de små och A spårar så bra!! Du det där med lydnadshelg lät inte tokigt!



Kramar // Kristina&Tuva

Postat av: Pia & Wildah

Whaoo vad huliganerna växer, vilka jättar ;)

Ja du har många järn i elden, vad duktig du e´!

Kramar Pia & W

2008-09-08 @ 13:44:22
URL: http://hillslettens.blogg.se/
Postat av: Carro

Om inte OM fanns... satan i gatan vilken uppsyn han har "lillemannen".

2008-09-09 @ 16:42:24
Postat av: Iza

det är ingen liten mage jag ligger inne med, usch vad tiden går fort =)

2008-09-10 @ 09:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0