Spårträning och tjejträff!

Nu finnsdet nya bilder i galleriet, Jag och Elin var ute och spårade med vovvarna:)
Revinge är inte lätt alltså, det märktes på valparna att detta var ett tuffare underlag, det var betydligt torrare än de tidigare spårövningarna på gräs...Men de var duktiga allihop och tog sig emellan godisbitarna på ett mycket begåvat sätt.

Man får titta från spår till spår  vad man behöver justera för att det skall bli bättre flyt .

 Hector,  Elins lille "bastard" ( kastreras idag) är bara muskler i spåret...nu kommer vi att lägga tätare med näring samt krångla till det lite förhonom så att han måste bromsa upp lite...

Jazza är sååå noggrann och intensiv, just nu ska jag bara stärka henne och tala om att hon gör rätt och bygga vidare.

Jäger, MYCKET syn...här blir det att  byta korven mot köttbullar, eller iallafall något som är kamoflerat...
Bitvis jätteintensiv och spårar..bitvis  slyngel *he he he* Han har bråttom och lite tålamod...så godare godis, mera hungrig och mindre störning.(rött halsband på bilderna)

Aagje får "bara" vanliga spår  lite runtomkring hursomhelst...hon har helt slutat markera föremål så det blir att lägga tid på det ...

För övrigt är Jazza & Jäger jättegoa, helt avslappnade i bilen, Hector vrålskäler när han blir ensam i bilen, valparna lägger sig ner och stensover...

Nu måste jag till en brukshundklubb med lite hundar så de får vänja sig vid sådana miljöer...
Jag har fokuserat så på miljöbiten att man glömt det självklara...
Så andra hundar är inte så poppis, de är lääääskiga och skall skällas ut...

Vi ska dra igång en tjejträff! Jag , Agneta & Catrin ska träffas varannan månad och hitta på något skoj...
Kanske finns det någon mer dam därute som vil vara med...
Man träffas varannan månad hos någon i gänget (turordning) så får den personen hitta på en aktivitet..
Alltifrån Vin-provning till musei besök....

Jag och Catrin börjar med Ladys Night  i Malmö :) Den 25/10
 Skitkul!!

Nä dags att ta en kopp kaffe...
Over and out:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0