Första spårövningen

*host snörvel pip i bröstet* samlade ihop min trötta lekamen och lastade in valparna i bilen..
Jag gick med dom en sväng , passade på att öva på att sita kvar i buren utan att kasta sig ut, där hade jag nytta av mina ögonkontaktövningar i köket...
Lite godis och sedan satt de som tre små ljus, tittade mig stint i ögonen och väntade på sitt "varsågod"

EFter att jag skivat upp lite korv gick jag ut 5 korta spår....mycket korv på "startplatsen" och sedan trampar jag tätt tätt med fötterna och lägger korv ganska tätt (inte tätt nog upptäckte jag senare) avslutar med en boll eller kampdutt gömd under gräs eller lite nedtryckt... c.a 10 meter kanske. Vinden var stark och lite snett bakifrån.

Först ut var Jazza, koppel och halsband och sedan visar jag henne de första korvbitarna med handen...mums sa hon och satte nosen i marken..men här upptäckte jag att jag hade förlångt emellan korvbitarna för att få flyt i övningen...många stop, hon ville bakåt och gå up i vind men till sist hade vi ätit oss igenom de 10 metrarna, hittat bollen som Jazza fullständigt ignorerade..näring står högst i kurs hos henne just nu...nåja, fick henne att springa efter och engagera sig lite i bollen på väg till bilen...

Nästa ut var Jagger, min lilla söta "Fjant" han är en sån go lille men ännu väldigt liten på jorden...nu har jag ju koncentrerat mig på att miljöträna i "stan" nu är det dags ute i naturen! När Jagger blev ensam med mig kände han sig väldigt liten..de första korvbitarna slukade han och gick iväg några meter,men sedan blev vinden i träden,knakande av grenar och de öppna vidderna lite för stort så han blev tvungen att bara se sig omkring...jag gick en bit från spåret och satte mig ner i lugn och ro, där satt jag kanske i 10 minuter tils han "tittat" färdigt...så in i bilen och så Jäger....

Jäger  gjorde ungefär som Jazza  men vände inte tilbaka like mycket, hade lite mer driv fram, och han bar stolt sin leksak till bilen...

Så ut med Jazza igen, den här gången kom hon ihåg och började snusa i marken redan på väg TILL spåret, denna gången gick det bättre, lite mer framåtdriv men leksaken kunde ju kvitta...

Jagger fick också ett andra spår, och den här gången var han fullt fokuserad och stannade bara upp och tittade en gång...så här långt gjorde han övningen bäst...

Men bakläxa til matte, mer "godisrutor" och tätare med korv i utgångarna

I eftermiddag/kväll skall Aagje få ett spår, hon behöver något att göra nu..hon har verkligen piggnat till

Kommentarer
Postat av: Lena & Aija

Jasså småttingarna har varit ute o käkat korv, då skulle ni sett platssyster Aija i spåret idag, hon är bara så duktig o lättlärd. Kram på er



Lena & Aija

2008-08-28 @ 15:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0