Städ-tanten strejkar & Grabbarna Grus m syskon

  gårdagen tillbringades i tvättstugan  Jisses vad tvätt det blir när ingen annan än jag tvättar...
Nä nu blir det till att ta tag i städ & tvättdagar för ungdomarna. Tyvärr har vi totalt olika syn på vad som är rent och inte i denna familjen...jag har en syn och övriga fem en annan...tex fixa köket efter middagen....då tar man bara precis det som går plats i diskmaskinen, övrigt får stå kvar på en äcklig,fettig diskbänk...återvinningskartonger/burkar kan stå i dagar. Göra rent spisen??? Vad är det?? Förra spisen här i hemmet hade inte blivit rengjord på hundra år kändes det som...(en häll behöver SKRAPAS och noggrant rengöras) Och stekpannor och sådan får stå kvar...i nödfall gör man rent på diskbänken men glömmer spis och övriga bänkar...  

Man kan kliva över gammal tvätt , handukar i dagar, toaletten är inmögad med hår,, gamla toarullar, urinstänk och öööööööööööööööööörk, det går obemärkt förbi samtliga i hushållet, kläder ligger över hela golven , gärna lite fint sprayat med Hectors markeringar....han har pinkat in benet på datorbordet i datorrummet, där ligger bonusdotterns packning sedan stockholmsvistelsen.... Majas HELA garderob ligger på hennes golv, så även bonus sonens..Rasmus har fortfarande inte lagt på underlakan i sin säng och hans hela garderob ligger också på golvet....


När man kommer hem så lägger man saker där man står och går..hallen är invaderad av 50 par skor slängda huller om buller, disk överallt på ungdomarnas rum...sambon ser aldrig något den enda som mår dåligt av röran är jag


Övriga familjemedlemar trivs i detta lopp-bo, att bonusfamiljen är van vid en annan renhållning än jag är van vid har jag förstått, men för tusan gubbar, MINA ungdomar VET ju hur jag vill att det ska se ut, de är VANA vid en helt annan renlighet och ordninghållande...fast å andra sidan så är det ju jag som skämt bort dom och städat efter dom i alla tider....de är vana vid att tv ätten på något magiskt sätt kryper ner i tvättstugan, tvättas, STRYKS (som jag gjorde tidigare) och hamnar i lådor....de är vana vid att toaletten är självrengörande och att skor , jackor och väskor alltid automatiskt hänger upp sig och ställer sig tillrätta...

Mitt upp i detta kaos så har jag blivit jätteförkyld  

Så som sagt familjeråd och uttdelning av städ och tvättuppgifter för den här städ-tanten strejkar!  


**********************************************************************************
Grabbarna Grus är sååååå mysiga, igårkväll "tränade" jag ögonkontakt med alla tre valpar..Jazza kan ju sedan innan komma fram , sätta sig titta mig i ögonen och hålla kvar blicken länge...det tog bara några få minuter innan grabbarna förstått detsamma, så nu har jag tre superfokuserade valpar sittande på rad framför mig i köket spänt väntande på sitt "klick" och godis...

Jag hoppas att någon snart köper grabbarna, de är för bra för att bara gå här och skrota.
Om jag inte varit så dassig idag hade jag tänkt ge mig ut och spåra med dom allihop....jag har förberett "näsarbetet" genom att låta dom söka godis härhemma i lite högre gräs...så vi får se om jag kan "hoppa över" godisrutan och börja direkt att släppa på ett litet godisspår...
Igår var vi bara ute och gick en sväng på revinge, i prästaskogen, så blandat med skog och fält. Imorgon om jag mår bättre blir det miljöträning igen, nu har de vilat ett par dagar från alla intryck i helgen...
Dags att köra ut till någon brukshundklubb och träna på att vara i andra hundars närhet utan att bry sig...

Jag låter aldrig mina hundar leka med andra....undantagsvis någon god vän med en språksäker hund,
Mina hundar har sin flock och det räcker, denna filosofin har jag praktiserat de sista 10 åren varpå jag har hundar som fullständigt ignorerar andra hundar , de störs aldrig av att det finns jyckar i närheten när man tränar...eller går promenad...de har aldrig byggt upp någon förväntan på att andra hundar är potentiella lekkamrater...
Det är MYCKET mer naturligt för en hund att INTE hälsa på andra .....

Ja ja, bara ett sidospår....

Så här långt fungerar alla HH-valpar strålande, Jaga, Irma & Jackpot fungerar ypperligt i sina hem.

SÅ nu är det bara Jagger & Jäger kvar....de kan bli dina    

Nä åter till min talbok...den senaste av Guillou om Carl Hamilton " Men inte om det gäller din dotter"
SKitbra som vanligt!!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0