Två kvar nu...

Niels bestämde sig för Jackpot till sist, skillnaderna är inte så stora på Jäger & Jackpot, men igår och de sista dagarna har Jackpot visat sig lite "bättre" lite mer intensiv i det mesta han gör och sedan biter han hårt , fullt och fast.

Vi slängde bla  upp valparna en och en på studsmattan och det var inga bekymmer alls:)
De är jättemiljöstarka! Människor förhåller de sig neutrala till men tar gärna kontakt när man bjuder in.

Jäger är mer allvarlig  av sig än någon annan ,  Han växlar otroligt snabbt om och blir glad men ändå..."höjer ett varningens pekfinger"
Väktarhund eller polishund. kanske??I allafall en erfaren förare tack:)


Nåväl, nu önskar vi Niels välkommen till Vixax familjen och håller alla tummar vi har för att Jackpot ska bli en stor och stark polishund i Danmark.

Igår fick Jagger en promenix med mamma Aagje ner till byn, och på konsums parkering hade 30 tonåringar förskansat sig i grupper och hoppade långrep, det var något skoljippo, perfekt!
Så vi stövlade fram och jag la Aagje plats i gräset och sedan tillbringade vi en halvtimme bland ungdomarna.
Jagger är den som är mest försiktig i kullen och han kan bli skraj emellanåt,men han avreagerar otroligt fint, är så himla balanserad. och visar inga som helst dumheter.  Och visar man honom bara att allt är ok, ja då köper han läget.

Jag har en intresserad spekulant och jag hoppas hopas hon fastnar för honom...han kommer bli en supetrevlig bruksund förig och mjuk men har ändå resurser för att jobba på med vad man vill göra.

Den här kullen "peppar peppar" är jag riktigt nöjd med så här långt!  ALLA är miljöstarka, ALLA har bra med resurser (leka,kampa, hämta, gripa)Och alla är OK med människor, de är inga labradorer (jo Jackpot & Jazza) Men de är neutrala, orädda och tar en balanserad kontakt.

De är trevliga temperamentsmässsigt livliga, nyfikna,

Kamplust finns, lite mer hos vissa än hos andra men fullt tillräckligt (så här långt) för att köra bruks och jag skulle nästan kunna svära på att det skulle gå att köra skydd med dem allihop....Jagger är jag osäker på, men TROR att han växer på sig...de är ju bara 11 veckor än...
Alla har skärpa *ler* men bara Jäger har försökt sig på något som man skulle kunna beskriva som "försvarslust"
Även om jag inte tror att så här små valpar riktigt vet "vad dom pratar om"
Dådkraft då?? Tja...11 veckorsvalpar är 11veckorsvalpar, och visst blir de rädda emellanåt,men de är jätteduktiga på att övervinna det (vissa med mer stöd än andra) och har de väl löst problemet så är det över:)
Inte något kvarstående:)

En helt klart bättre kull än min första!

Nu finns ju bara Vixax D´Vixie -Arga att jämföra med, i Sverige (de andra har gjort bra ifrån sig i Tyskland men jag KÄNNER dom inte) och den uppväxten hon fick hos de såkallade experterna Pernilla & Fredrik var ju ingen höjdare, snacka om att "döda" hundar....

De satt på läktaren på KNPV mästerskapen och fnös åt hundarna för de gick mer på sin kamplust än på aggression....bara det säger ju hur mycket man har fattat av hunderiet....KNPV är bland de hårdaste prov du kan utsätta en hund för....

Ja e bitter!!
När man släpper in människor så nära inpå livet och ger dom förtroende och blir så grundlurad....även Argas NYA ägare har blåst mig grundligt....så träffar ni någon gång Arga eller Vixax D´Vixie så vet ni att det är en fodervärdshund som är stulen och jag har ej fått någon ersättning!

Nä nu blir det SM i västerås

Bägge pojkarna kommer med, också Jazza förstås:)

Vi ses!!

(jag en halvfet kärring lika randig i håret som mina HH, rött vitt svart,brunt, med randiga slynglar i koppel skicka ett sms eller ring oss)





Kommentarer
Postat av: Anne Gry & Ambra

Hei,

Send meg en mail når du er tilbake fra SM så skal vi fikse den der åksjuken.

Vel, vi kan i alle fall prøve! :-)



Håper du og valpene får det fint på SM!

2008-08-23 @ 00:14:22
URL: http://annegry.blogspot.com/
Postat av: Carro

Det ska bli kul och följa Jäger på avstånd... vilken mysig valp... sorry att jag trissade honom lite... men han svarade på varenda knapptryck som den underbara lilla varelse du målat upp :)

2008-08-23 @ 19:15:35
URL: http://dizzla.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0