Doris Till Salu

Jag har efter mycket våndande och funderande bestämt mig...vår älskade Doris är till Salu
Orsaken är att jag inte vill para henne, hon var inköpt som avelstik och hon är en riktigt god representant för sin ras..MEN hon har för trång nos, jag har vänt och vridit på detta under det sista året och i en sådan här ras så skall alla fel givetvis ställas i proportion till fördelarna. Rasen är numerärt liten och det finns många andra saker att ta  hänsyn till (inavel etc)
Men jag KAN inte med gott samvete para henne ....hon har en MASSA fördelar, men INGEN av dom väger upp den trånga nosen...

Så det är med stor sorg i Hjärtat som hon nu säljs....många är det som är störtförtjusta i hene så jag hoppas att hon hamnar hos någon av våra vänner och förblir den goa sällskapshunden hon är. Barnen är vansinniga men så länge det bara är jag som sköter hundarna så får de finna sig i mina beslut.

Jag kommer att behålla en valp Efter Peggys nästa kull och tror att jag kommer att hålla mig till Belge....



Kommentarer
Postat av: Elin

snyft

2008-12-21 @ 12:00:12
URL: http://elinrosen.blogg.se/
Postat av: Mia

Men neeeeeejjjjj. Inte MIN Doris, det lilla trollet. Hoppas du finner ett bra hem till den lilla söta.

/Mia

2008-12-21 @ 18:10:30
URL: http://www.mallekraft.se
Postat av: Annica

Puhhhh, när jag läste rubriken trodde jag du menade MIN Doris......

Skämt o sido, inget lätt beslut förstår jag, men sunt

Annica

2008-12-21 @ 23:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0