Fler julhälsningar droppar in

Tyvärr är många i typ videoformat, och jag provade lägga upp det som en länk men det fungerade inte:(
Jag vet heller inte hur man kan göra "embedded" från U-tube  eller mms:a

Hade ju tänkt försöka mobilblogga lite... alltså den andra bloggen hade en del fördelar som inte denna har..besökarstatistiken redovisades bättre....ja det var en del småsaker som var bättre, sen gillade jag utseendet..men men..
Nu kör vi på denna ett tag...















Vid 11 snåret hade jag tänkt ge mig ut att spåra med Aagje och Jäger
Det är SOOOOOOOL idag *jippieee*

Blir förmodligen någon uppletande övning också..

Igårkväll lärde jag Jäger att skälla:) Det gick ganska fort, en boll och husse som håller i halsbandet så gick det kvickt att dra igång skallet.

Kent har varit sååååå duktig på kvällarna med Jäger, han leker alltid någon timme med Jäger på kvällen framför TV.n, de har någon märklig "boll-lek" men bägge har kul och Jäger blir mer och mer "boll-tokig" Kanon!

Så nu ska här tränas skallmarkering på föremål så jag kan köra hittaövningar själv i skogen:))

Skall ocskå försöka  hitta en skyddsgrupp och starta upp honom så smått, bara leka med bitrulle/trasa för att höja honomi kampen samt att  han skall märka att det är SKOJ att leka med människor och att man faktiskt kan ha nytta av di där främmande tvåbeningarna som smyger omkring:)

Vi skall också starta operation PUCKO-TRÄNING!

Dvs alla i familjen skall en och en bete sig som hundrädda, fulla, konstiga, och helt puckade människor....så skall vi lära Jäger associera dessa PUCKON med  mys och Godis och bara slappna av....när han fixar alla i familjen så överför vi det på bekanta...så ökar vi toleransnivån hos Jäger och han blir en säkrare och tryggare hund ute i samhället....


Låter som om han vore ett nerv-vrak,så är givetvis inte fallet,men han har ju visat tendenser att läsa av folk för bra och tolka in egna känslor och beteenden utifrån vad han sett..nu skall det habitueras så han skall inte behöva tänka två ggr på knepigt klädda, gående eller springande människor...
Ha det:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0