Jag duger som jag är...jo pyttsan

På ett år har jag gått up från 68 kg till 95, mycket beroende på mediciner och givetvis för mycket ätande och drickande. Såg i tidningen häromdagen att kvinnor nu börjar få ölmagar pga att vi ökat vår alkoholkonsumtion. Vin och Öl är rena kaloribomben.
Givetvis bidrar  för lite motion. Sambon är ju också fet så vi är två "julgrisar" som rullar omkring....

Jag försöker verkligen acceptera mig själv, jag är överviktig men inte extremt, jag hade mått mycket bättre av att gå ner några kilo....men jag är inte sååååå fet (sambons mage är värre *he he he*)
'Men att försöka titta på sig själv i spegeln och säga "du duger" det bara GÅR inte....

Sambon säger alltid att jag är snygg och vacker, men det blir ju urholkat till sist..för jag är lika snygg och vacker oavsett om det är kl 04,00 med håret på ända eller om det är kl 20.00 uppklädd och sminkad...
SKönt att vara älskad, men den bekräftelsen räcker ju liksom inte längre....

Jag fick ett mail av en fantatsisk tjej, jag hade bjudit in till Glöggfest, men hon avstod för att hon skämdes för att hon var för fet! Och jag förstår känslan! Förra året hade jag en ny garderob i storlek 38 i år har jag en i storlek 44 -46!

Jag skäms också! Jag går ogärna ut i byn, julskyltningen var en pärs, ville bara hem igen....

Jag skäms när jag möter ALLA  bekanta som inte sett mig på ett tag...jag VET vad dom tänker "Heregud vad tjock hon har blivit"

Så varför gör jag inget åt det då??? Jag försöker!! Men vi är två i huset med lika dålig karaktär!
Om den ena försöker fuska så står inte den andra emot utan tar det som en ursäkt att också fuska...

Anna Skipper! Hjääääääääääääääälp *skrattar*



Beach 2009!

Kommentarer
Postat av: Carro

Stopp och belägg!!!

På SM i somras var du inte fet!

Men du ska trivas, det är det som är det viktiga. Börja med "babysteps". Ändra en sak i taget och genomför den som ny rutin och sen fortsätter du med nästa. Tillåt dig att misslyckas mellan varven och hetsa inte upp dig om du föll för extra gottis, utan planera bara in mer motion dagen efter.

2008-12-05 @ 08:18:57
URL: http://carrofunderar.wordpress.com/
Postat av: jocke

hej marie.

jag och min fru har haft samma känsla som du uttrycker och ansåg oss för feta.



vi har nu båda tagit tag i detta och minskat i storlek snabbt och enkelt.(läs halvtungt)



jo lösningen heter caimbridge.



jag har gått ner 19 kg och frugan 11 kg på ca 3 månader.



läs och begrunda ifall detta kan vara nåt för er..

lycka till och kom ihåg att bara enkla förändringar kan göra underverk. mvh



jag väger i skrivande stund ca 85 kilo morgon å de är så otroligt skönt.stort lycka till.

2008-12-05 @ 17:42:35
Postat av: elvan

Det finns ingen återvändo, annars fortsätter du öka. Tänk 10 år framåt... Aftonbladets viktklubb, det funkar.

2008-12-06 @ 03:59:52
URL: http://vikta.blogg.se/2007/december/
Postat av: Jeanette

Jag känner sååå igen mig. Fasan att möta folk jag inte sett på ett tag... "vad tänker de nu?" osv.. tankarna rusar.

Här är en tjej som tävlat på elitnivå i Taekwondo o som nu ser ut som en heffaklump...



Jag har testat Cambridge, men det är en "quickfix". Visst, det ger den där boosten för att man går snabbt ner i vikt (mkt är vätska i början) och får en att vilja fortsätta gå ner i vikt, men det som behövs är en ändring av sina matvanor.

Äta regelbundet o nyttigt.



Jag vet allt detta... men tar ändå inte tag i det.. Och nu har jag ångest för att jag ska gå ut nästa helg.... visa min hatade kropp... jag får supa mig snygg helt enkelt ;-) .



Kram på dig!!

2008-12-07 @ 09:10:26
URL: http://www.dizza.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0