Och Jag då...

Jag är en typisk vädur, när man läser alla beskrivningar så stämmer det väldigt bra, jag tror faktiskt på Horoskop!
Ja inte dom där i kvällsposten förstås, men jag tror att Astrologin som funnits i så många tusen innehåller en gnutta sanning.


Väduren
Väduren är verkligen iverns och aktivitetens tecken. Allt som gäller eld gäller särskilt tydligt för Väduren, som kan sägas vara det mest typiska eldtecknet. Med Väduren går allt fort och entusi­astiskt, gärna improviserat. Hastigt påkommet och lika hastigt överståndet. Vädurkaraktären är rastlös­heten, som ständigt är i gång och ofta förivrar sig. Utmaningar, tävling, stordåd är i Vädursmak. Att kämpa och segra, chansa och våga. Väduren spränger genom alla hinder och vänder sällan på huvudet, för att se vad han lämnat bakom sig. Ett typiskt Vädur­uttryck är: "Än sen då!" 

   Personer födda med solen i Väduren kan visa en hel del av den iver och aktivitetslust som hör Väduren till, men framför allt den stora stolthet som inte tål att ruckas det allra minsta.

Det är farligt att såra dem eller ens vara dem till olag. De har en förtjusning, en brådska inför livet som lämnar andra matta. Aldrig verkar de få nog, aldrig slå sig till ro. Man har en känsla av att de vill förbränna sig i rekordfart. De älskar att trotsa hinder och söka utmaningar, som om de föddes springande. Huvudet bärs högt och blicken är skarp. De är handlingsmänniskor mer än något annat och verkar ha som mål i livet att hinna med så mycket som möjligt, att få utlopp för sin energi och vinna erkännande för det. 

Och så till nånting helt annat...
Den här bilden hittade jag i Mys blogg och den illustrerar hur det ser ut i vår hall på övervåningen alltsomoftast....

Behöver jag säga vem som är vem....




Vi har ju bara EN toalett på sex pers!!!! 

Men det får bli nästa projekt....måste kunna gå på toa ju!!
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0