Slaget om garaget 1-0 mänskligheten

Vi har ju haft råttjakt länge i Garaget, vi har tom haft Aagje att hjälpa oss men råttan har varit för snabb...i morse hittade vi äntligen den här....vet inte hur den dött, det var blod runtomkring och fällan hade slagit igen, men råttan låg inte I fällan??




VI har ju sett en råtta i uterummet också...Aagje fick jaga den också men rått -skrället sprang rakt upp för väggen och ut genom en ventil...ni vet en sådan där rund i plast som man kan skruva på ett litet "lock" för att öka minska luftintaget...Springan var inte stor men den klämde sig igenom..givetvis skruvade vi åt ventilen....nästa dag var ventilen uppskruvad igen! Råttan hade kommit på hur man vrider på "locket"...då satte Kent för ett nät...dagen efter hade Råttan gnagt av hela locket!


Men just nu står det ialafall 1-0 til oss.

Jag är fortfarande SJUK!! Det har krypit ner i luftrören och hostan är inte att leka med, det värker och rosslar...jag sover på soffan i vardagsrummet halvsittande:(
Försökte ringa vårdcentralen i morse men det gick inte ens att komma fram till telefonkön! Nu försökte jag igen men möttes av beskedet att det var så många som ringde så jag skulle prova igen...*suck*
Det parti som går till val på ökade resurser inom vård/omsorg /skola har MINA röster....

Så några bilder på huliganen.....jäkla skällapa! Minsta lilla hon blir exalterad så kommer det ett skall...
Måtte det gå över med träning och tålamod....
För övrigt är hon bara sååååå go....Fast vetitusan om jag vill ha henne en hel månad till *he he he*






STorebror suckar och tycker det är orättvist att all uppmärksamhet plötsligt förflytats till den här bruna lilla saken...


Kommentarer
Postat av: Mia

Fy fan vilken läskig pryl, den där råttan. STOR såg den ut att va också, yack:(

Tur att den e död, hoppas den inte har några kusiner som skall hämnas nu.

Söt liten nusse:)

/Mia

2008-12-29 @ 10:12:16
URL: http://www.mallekraft.se
Postat av: Annica

Hej på dig sjukling, det låter verkligen inte bra, så ligg kvar i soffan.

Måste bara säga, det lilla "monstret" du har nu är ju så söt, kanske en ukv i fårakläder ?

Ha det bäst o krya på dig.

Annica

2008-12-29 @ 13:21:33
Postat av: Lena

Hej Marie! Jag tror det brukar ingå skadedjursbekämpning i hemförsäkringen. Tycker ni ska utnyttja det för ser ni en råtta så finns det fler och dom kan ställa till det ordentligt. Gnaga på elsladdar och annat som blir farligt.

Krya på dig och lycka till med lilla Ester!

Kram från Lena

2008-12-29 @ 17:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0