Upp som en sol ned som en pannkaka

Så kan man väl sammanfatta Aagjes spårande idag...men först så måste jag skryta lite igen...

Jäger fick idag ett spår i skogen runt en militärbarack, så jag gick uppe på en gallertrappa en lång bit...han fixade det jättebra! Tyvärr lite suddiga bilder när man går bakom men men....
 











Aagje då....ja kan man berätta när allt går bra så kan man väl berätta när allt går åt skogen ...och det gjorde det med besked idag...Jag citerar Tomas Wiman...det finns bara två saker som kan förstöra en hunds spårarbete..
Spåret som aldrig blev lagt och att säkringen på föraren brinner....

Gissa vad som hände idag!

För de som följt min blogg genom alla år sedan jag började skriva så vet ni att jag har haft problem med skenspår.
Aaje är en vek tjej och jag har misslyckats i träningen, fick Skenspår och andra felbeteenden...så har vi jobbat länge på att stärka hennes självförtroende och jag har bara varit positiv....

Så idag så blev det så himla fel i spåret och jag blev besviken..och istället för att sela av och gå till bilen och glömma bort eländet så fick jag ett utbrott....

För Aagje räcker det med att jag med hög röst säger/halvskriker  VAD I HELVETE HÅLER DU PÅ MED!!
Så rasar spårvärlden för henne...och hon tog till det jag jobbat med sååååå länge att bli av med ...skenspår!

Så pga av att jag inte var smart och uppförde mig som en proffsig dressör så har vi nu tagit några jättekliv bakåt igen....

*suck*

Jag får Glädjas över "lillkillen" så länge....

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul ställe ni spårade på, tror nog jag ser vart ni höll hus:)

Passar på att önska en god jul och ett riktigt gott nytt år:)

2008-12-22 @ 07:15:51
URL: http://www.yrlabus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0