Vita russin plufsiga rynkiga och gamla...

Catrin har varit och hälsat på i helgen, hon jobbade näste helg när vi har glöggfest så hon kom denna helgen istället..
(ni glömmer väl inte höra av er om ni kommer eller ej:) Jag skall göra min specialglögg som jag gjorde förra året plus en massa mums....

Catrin är en klasskamrat som jag umgicks jättemycket med som "liten" vi tappade bort varandra under ett tiotal år men har "hittat" varandra igen och det är såååå roligt. Catrins mamma var en Brukshundtjej och Catrin är uppväxt med Hund, schäfer framförallt men även andra raser.  Så Catrin kan mycket hund även om hon själv just nu inte har hund. 
Som vi har pratat i helgen..vi har BOTT i poolen....vi badade både fredagkväll och Lördag..kväll och kväll....idag gick vi upp ur vattnet kl 05.00 vi hade hoppat i strax innan tolv!!! Snacka om russin....men tiden går så fort när man har en dunk vin och hundra tusen saker att diskutera ....*he he*

Vi konstaterade att vi är gamla rynkiga och plufsiga men satan så attraktiva!  Som Jeanette skrev, vi söp oss skitsnygga  på småtimmarna *he he he*

Igår på dan så var vi ute och spårade , jag har jobbat lite med hårda spår på Jäger och Aagje, så vi körde upp till skolans parkering igen. Catrin gick ut ett spår till Jäger och jag ett till Aagje. Sedan tog Catrin linan och gick med Agje.
Hon spårar bitvis riktigt bra på asfalt, men man märker at det är jobbigt, hon stannar ofta och ruskar på sig, hon vill gärna fara ut i kanter och leta spår där det finns mer fäste för vittringen, och tappar hon så ökar hennes muskelaktivitet och det blir lite spring i benen. Vet inte riktigt hur jag ska komma åt att hon tappar i spåret på asfalten, hade jag inte vetat vart spåret gick hade vi inte tagit oss runt, nu hjälper jag henne genom att stå still och inte låta henne dra iväg och lämna spåret ..så efter lite ruskningar springande och snurrande så sätter hon ner näsan och vi kan gå vidare..ssåefter en stund upprepas alltigen..så det blir ganska hackigt.
 
Jäger fattade först ingenting, jag släppte på honom på uppstartplatsen där Catrin lagt lite godis ...men det tog tid innan han kunde fästa i spåret, det var första gången han gick någon annans spår och innan poletten trillade att det var DEN
 vittringen han skulle följa så snurrade han och slog en del...
Sedan gick det bra och han är noggrann, sista skänkeln på spåret gick diagonalt över parkeringen och där syntes godisbitarna vilket gjorde att han gick på synen, men avslutet syntes inte så han fick ändå spåra sista biten till "maten"

Idag har vi inte gjort många knop....lite rastning bara....nu blir det älgstek till söndagmiddag och sedan skall jag ladda för en smalare tillvaro.....

Tack goa härliga Catrin flr två fantastiska nätter (det låter nåt det) *he he he*
Nä men vi har verkligen PRATAT ....




Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej vännen:)

Tack själv för två underbara nätter ;) Du är en sån fantastiskt underbar vän, du ger så otroligt mycket och du gör mig glad, haha, lät det som en kärleksförklaring eller :) isåfall så får det va det för du ger så mycket kärlek. Det var det bästa jag kunde gör att åka ner till dig har verkligen fått laddat batterierna. Hälsa och tacka din goa familj med, haha alla barnen som springer upp och ner och kompisar hit och dit, ja det är härligt att se, och jag som kallar Linus för Rasmus hela tiden ( denna gången gjorde jag det nog bara en gång :) )

stackarn vad trött han måste bli ;) en kärring som inte ens kan lära sig ett namn... Härligt med alla goa vovvar oxå, det var jätte kul att spåra och sen dra iväg och leka med dom på ängen (där jag trodde att konsum låg... ja herregud är man förvirrad eller är man inte...) Så tack än en gång Marie det var underbart.

Bamsekramar till er alla på näckrosvägen för att ni är så goa

Catrin

2008-12-08 @ 18:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0