Så har ännu en vecka förflutit....avelsstrategier

Och inte så mycket nytt under solen, idag skall jag fota köket och lägga ut så får ni se hur långt vi kommit:)
NÄSTAN färdigt . Jag tycks inte hitta en fodervärd så här i brådrasket så jag får nog avstå tiken i tjeckien, vilket är jättesynd....jag vädjar till alla bloggläsare att tipsa vänner och bekanta som funderar på malle...

De flesta vet väl hur bra xjules är och vad bra han har lämnat här i Sverige....

Igår var det höstpremiär på bubbelbadet! Grannen har köpt bastu så vi blev inbjudna att basta (jag hatar bastu)
Jag låg längst ner på golvet i draget från dörren.....men sedan blev det skönt när vi bytte avslappningsapparat och satte oss i bubbelpoolen....mmmmmmmmmmmm....

Inom hunderiet så går allt sin gilla gång JAZZA har fått hemsida (jag VÄGRAR kalla henne Pluttan) *ha ha ha*
Man kan faktiskt undra vad vissa uppfödare har för avelsstrategier när de väljer att para två halvsyskon.

Jag slutar aldrig förvåna mig över människors val....när man sedan vet vad som ligger bakom hundarna...ja jösses....

Men men...den här branschen är ganska självsanerande, och man kan inte bedriva en fullgod kennelverksamhet i Sverige om man bara kan samarbeta med EN uppfödare..det blir vansinnigt tufft i längden...man får åka utomlands efter avelsdjur hela tiden...eller man kan föralldel para syskon så slipper man ju det jobbet....*he he he*

Återkommer med bilder....



Kommentarer
Postat av: renee

Hej!jag är en kvinna som bor uppe i sollefteå med ett genuint hundintresse,har en RRherre på 3 år med noll föremålsintresse,jag kan hjälpa till om du vill med att vara fodervärd åt din hund!M.V.H Renee

2008-11-01 @ 13:28:11
Postat av: Marie

Hör Gärna av på mailen Renee, eller ring

ATt ha en halvfodertik I sollefteå är inte optimalt med tanke på parning, valpning etc, men jag har ju en tik ännu längre norrut:)

2008-11-01 @ 17:49:40
URL: http://www.vixax.com
Postat av: Tina

Middag snart med andra ord...

Ha det gott och hälsa "de duktiga"

Kramisar

/Tina

2008-11-01 @ 22:35:15
Postat av: Alina

Hejhej! Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-01 @ 22:39:37
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Ja, jisses. Pluttan... lite fniss kom det ur mig, för det är bara så inte du Marie..



Dizza säger att det inte finns plats till fler, för det är HON som gäller... ja, och Tyson får oxå plats förstås... men INTE fler prinsessor i detta läger.



Ser fram emot dagarna med Frida. Tjuvstartar lite på torsdag då jag ska upp till henne :-)



Jättefint kök förresten!! Snyggt jobbat.

2008-11-03 @ 07:20:08
URL: http://www.dizza.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0