Slappa tonåringar....ett naturens sätt att klippa navelsträngen?

Vad tusan gör man??? En snart 18-årig lat djävla nonchalant snorunge!
Fan vad det är frustrerande....jag börjar väcka honom 06.45 och han kliver inte upp ur sängen innan 08...missar alltid bussen och är ALLTID sen till skolan....

Skiter jag i honom så han får sköta det själöv så blir det ännu värre...Jag kan diskutera lugnt och sansat, ge argument för hur viktigt det är att sköta sig med tider , vi hade konferens med rektorn förra året där de påpekade att arbetsgivarna kollar med skolan hur engagerad man är och hur man sköter tider....men det går inte in i tonåringens hjärna....han bara SKITER i allt....
    
Jag kan gapa skrika vråla, slänga saker runtomkring mig...INGET hjälper.... Skulle önska att skolan skulle ge konsekvenser....men eftersom Gymnasiet är frivilligt så gör dom ingenting (mer än ger IG i betyg)

Dessutom eftersom vi är så många i familjen så har samtliga tonåringar en tvätt & städdag...då skall de tvätta sin tvätt, städa sina rum, samt deras gemensamhetsutrymmen (de har hela övervåningen själva) och toaletten...
(Jag vet vad du tycker Catrin *ha ha ha*)

Kents ungdomar sköter sina sysslor  hyfsat för det mesta och utan FÖR mycket tjat...Maja gör det också efter en del tjat...
Det tar en vecka av tjat innan Rasmus gör det han ska...och då är det bara halvfärdigt utfört...och gärna utsprit över flera dagar....

Att överhuvudtaget hjälpa till hemma är stört omöjligt utan en massa tjat..en enkel sak som att klippa gräsmattan kan ta två veckor av dagligt tjat, hot mm mm

Jag är så djävla trött på honom! Hans slappa attityd och " jag skiter i allt" påverkar ju resten...om inte Rasmus behöver städa tänkar inte jag heller...om inte Rasmus måste si eller så så tänker inte jag heller....osv

    

Han sabbar för sig själv och för alla oss andra, , tänk att som mamma bli så trött på sitt barn så man vill kasta ut honom att bo själv....
Men såkom jag att tänka på att det är kanske DÄRFÖR tonåringar är så satans jobbiga?
Det är naturens sätt att få föräldrar att inte sörja ihjäl sig när ungarna skall lämna flocken...  

Just nu vill jag kasta ut ungjäkeln så han MÅSTE klara sig själv...han tror att allt är så jääääääääääääkla enkelt....

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR


Så nu har jag kräkt av mig!

I går var jag på centralstationen i Lund med valparna (en & en) de skötte sig jättefint! Trångt med människor, väskor och skrammel, tåg mm m...inga problem alls:) Vi lekte med boll och tränade lite kontaktövningar:)


Ikväll kommer ett gäng som skall vara med på lägret, ska bli jättekul!
Har fortfarande kök plus en del till att städa:( skynda skynda...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Man måste kräka av sig ibland:)

Tror inte jag fått bo kvar hemma om jag betett mig så när jag var 18;)



Hoppas ni får en trevlig lägerhelg:)

2008-10-03 @ 12:02:58
URL: http://www.yrlabus.se/
Postat av: åsa

man måste få utbrott! känns lite bättre efteråt, men sen kommer man ju tillbaka till eländet! förstår precis hur du känner dej!

kram åsa

2008-10-03 @ 12:29:23
Postat av: catrin

Hahaha gumman :) Jag är mer emot diskdagar :))) du vet vad jag menar :) Ja du vad gör man??? Det är bara till att stå emot... Ibland undrar man vad det är man har lärt dom och om något har gått in över huvudtaget... bara spy på du för om inte annat så mår du bättre av det :) Rasmus har ju fortfarande ett skitet rum så om inte annat så får hans kompisar tala om för honom att det inte är trevligt att vara där :)

Kram kram vännen syns snart, hälsa hela familjen

2008-10-03 @ 19:07:29
Postat av: B

Jaadu, visst kan de vara jobbiga. Men jag som jobbar med sådana här dagligdags har sett de flesta växa upp till alldeles normala vuxna med tiden. Han har väl inte alltid varit så här? Fundera över vad som hänt i hans liv och om det kan vara omedveten reaktion på något som hänt honom nu eller förr. Killen låter ledsen, kan han vara deprimerad? Om det inte är försenad tonårströtthet så finns det väl en orsak till att han skiter i allt. Din arga taktik tycks inte funka. Hur blir det om man byter och blir varm, gullig, omhändertagande som till ett yngre barn?

2008-10-04 @ 03:48:24
Postat av: Karin

Ja, jag tänkte samma som ovanstående... Han har ju inte haft det helt problemfritt så det kanske inte är BARA hans fel..?

2008-10-04 @ 07:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0