Ännu mer freestyle

Kolla in denna grabben altså!

Dessa hemsidor är riktigt bra! Många länkar och filmer samt förklaringar till vad freestyle är

http://www.freestylehund.se/  och http://www.k9world.se/

RallyLydnad & Freestyle är något som jag kommer att ta med mig in på vanliga kurser, jag tror gemene man tycker det är roligare att träna tricks med sin hund än "klassiskt"  fotgående osv...och så gör de samarbetsövningar som får HELA relationen att bli bättre:) Roligare läxa attlära hunden att gråta till nästa gång...och så JOBBAR dom verkligen med sin hund...en annan sak jag upptäckt att uthålligheten att träna cirkuskonster inte behöver vara så stor fast hunden har "motor" Hunden kan gilla godis mycket och eller bollar...men orkar inte hålla ut lika länge med övningarna som den orkar i skyddsarbete tex...hunden måste helt klart tänka MER när man lär in tricks....speciellt om man försökar shejpa in beteenden....igårkväll lyckades jag shejpa "tass" och "andra" på både Jäger och Jazza, idag ska vi kolla om de minns något...
Höger tass är "tass" och vänstra är "andra" man måste hålla isär dom inför andra trick i förlängningen:)

Jag försökte också shejpa in att Jazza skulle hålla i en stock med snus, kom så långt att hon öpnade munen och "duttade" på stocken...sedan lade jag av för dagen fortsättning följer.

Kommer att börja lära in en massa Freestyletrick på Jazza ska man hålla kurser så måste man ju prova!
Det tar c.a ett år att lära in ett grundprogram med grundövningar...så det är mycket jobb och mycket tålamodsprövande *suck * *dubbelsuck* Jag som inte har tålamod att lära in rutan i lydnadsklassen....

Men men den här gången skall jag ge det ett rejält försök....

Man kan ju faktiskt träna vanligt bruks också, så man får  stillat den värsta rastlösheten där man ser färdiga resultat lite kvickare med lite mindre åthävor....

Nä nu ska jag ut och plåta blommor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0