Belgiska Mästerskapen i Mondioring

Grattis Joris!!!
Joris kom tvåa på Belgiska mästerskapen i Mondioring  med Tim, Tim skall ju bli pappa till den kommande kullen med Gunnel. (läs mer under planer på Malinois)
Det är många som visat intresse för kullen och så här långt är fyra valpar tingade, jättekul!

Här är en bild på hur Tim lyfter figgen i angreppet... och även en stolt husse och hund på pallen!


Vann gjorde dock en Holländare:)
  
Tanit du Croc de l'Olympe
Om jag inte har fel för mig så har Venke en syster till Tanit?  Tara..men det finns två T-kullar från "Du Croc de l´Olympe" där de dessutom har döpt hundarna till samma namn...så det får jag ta reda på:)
Men GRATTIS givetvis även till Tanit & Matte (har tyvärr inte namnet på ägaren just nu)


Annars är jag mest förkyld och usel...hade tänkt att börja måla taket i hallen, den måste ju bli färdigmålad till helgen när vi ska ha sisådär en 9-10 nattgäster här *ler*
Jag förvarnar samtliga redan nu! Huset är fortfarande uppochnerpåvänt!
Det lär ta c.a ett år till innan allt är på plats tror jag , och då börjar vi med källaren *he he he*

För EN toalett...det står jag bara inte ut med....hur sjutton har Åsa och ungarna överlevt förut?? FYRA tjejjer och ETT badrum? Kan ju säga att jag har fått springa ut i trädgården och kissa vid ett tillfälle när Rasmus duschade...HAN är som en tjej i badrummet! Timmavis innan han blir klar! Och så tänker jag INTE ha det....om jag så skall köpa en sån där husvagnstoalett och ha nere i källaren där vi sover...
Men men nästa år ska det bli kaklat och klinkat i hela källaren och det skall byggas en toalett med dusch!

Huset är så himla dumt planerat så man får inte plats med en toalett på bottenplan..så det blir toa på övervåning och i källare...bottenvåningen är egentligen alldeles för liten..huset är stort på ovanvåningen, plus ett gigantiskt garage..
Men kök/hall Vardagsrum är litet....just nu gör vi en renovering av kök men någon gång inom ett par år så vill jag riva ut alltihop och göra om hela bottenvåningen så den blir bättre planerad, öppen planlösning, stort kök med bardisk alternativt köks ö....får väl anmäla oss till "från koja till slott" eller något anat sådant där "extreme home makover" program...det borde bli en utmaning för dom att fixa detta huset *he he he* 
Alla konstiga rör och eldragningar som hela tiden hindrar en från att göra det man vill...grunder som är för grunda, avlopp som inte lutar tillräckligt, avloppstammar i köksväggar, *suck*

Nåja, tror köket kommer att bli jättefint när det blir klart, har köpt en bok med en massa tips, på smart förvaring, hur man kan bygga in extraskåp på "döda" utrymmen, använda sockellådor tex...
Vi har hittat ett skitsnyggt golv i mörk Ek, resten av köket kommer att gå i vitt och svart...

Bilder utlovas...före & efter :)

Det ska bli såååå kul att få träffa alla valpar med ägare till helgen:)
Tjipp










Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hopp, tjejen med Tanit heter Nicoleta Munteanu, och de är även uttagna till Belgiska Landslaget i MR och ska delta i VM i Italien om två veckor. Nicoleta vann "VM" i MR 2 förra året med Bass en malle.



För den nyfikne www.mondioring2008.com



Så då fick jag göra lite reklam för MR oxå ;)

Ha de gott

Emma

2008-09-30 @ 15:19:41
URL: http://www.blacknecksxa.se
Postat av: My

haha jadu, det kan man fråga sig hur vi stod ut.. tycker det är jobbigt nu med bara Henrik här hemma. Stackars dig Marie!! :)

Kram

2008-09-30 @ 16:47:48
URL: http://myssel.blogg.se/
Postat av: Iza

heheh ja hur vi klarade oss kommer jag inte riktigt ihåg, men vill minnas att så länge my inte var hemma så var det rätt så lugnt! :p =)du får komma hit å låna våran toalett! ;)

2008-09-30 @ 17:46:13
URL: http://www.nogg.se/izaa
Postat av: Anne Gry & Ambra

Hei,

Fantastisk gøy at en hollender vant mondoring med alle de mallene i startfeltet! :-)

I fall noen skulle være interessert så har Tanit samme far som Tara Du Croc de l´Olympe (mor til Havrevingens R og T kull). Han heter Roy v D Vastenow. De er altså ikke kullsøsken...



PS. Vi ønsker Emma lykke til i MR VM om en uke!

2008-10-04 @ 21:38:54
URL: http://annegry.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0