Ester igen

Ester sover som alla våra valpar i sängen, jag rekommenderar ju alltid bur första tiden på  natten till mina valpköpare, alternativt en hage med kompostgaller (om man inte vill ha dom i sängen) Men själv tycker jag det är enklast och man "bondar" kvickt om valpen sover i sängen. Man vaknar när valpen vaknar så man kan ta ut och kissa den. Det är mysigt och gosigt och valpen sover gott lääääänge:)

Ester har varit fantatsisk! Hon har inte kissat inne en enda gång så länge vi har varit hemma.på Julafton var Kent tvungen att jobba ett par timmar så då hade det blivit en pöl,men för övrigt har hon gjort både nr ett och två ute hela tiden.

Jäger har gått ifrån att nonchalera henne till att ju mer hemmastadd och frimodig hon blir , ju bli spändare och stelare blir han. Han vill visa att han är större än Ester:)

Tänk vad hundar är duktiga på att läsa av varandra...så länge Ester varit så ynklig och eländig är det INGEN av mina övriga hundar som ens "sett" henne, de har diskret smygit fram bakifrån och snusat lite i luften....vänt bort blick och huvud, ja hela kropp när hon tittat på dom....

Så allteftersom Ester  har börjat bli mer aktiv och "ta för sig" av livet ju mer intresserade har de blivit.
Husse är ju lekfarbror nummer ett och där är Jäger obönhörlig...kom inte hit när JAG gosar....

Idag på morgonen ville tom Ester försöka leka  när vi var ute ...Men Jäger är ju så liten i huvudet så han tar i för mycket...springer rakt över henne, försöker nagga henne i nacken etc...så Innan jag fick stopp på bulldozern så tyckte Ester att nääää fy fan....den store jäkeln ska man passa sig för ...och så var leken slut innan den han börja....

Drottningen Aagje bidar sin tid....jag vet att det kommer en dag när hon tycker det är dags för nykomlingen att veta vad hon går för....

Det finns dock humör i den lilla, Iza & JImmy kom över en stund igår, Ester gnagde på ett ben...Jimmy satte sig hos henne och klappade henne...smack sa det...inte röra Esters ben inte!!!
Inte röra Esters Leksaker, Inte Röra Esters Matte...ojdå....här fanns det resurser !

Hon har ett jäkla klipp i käften, vifta med något som hon vill ha och det bara smackar  i luften när krokodiltänderna slår ihop.... Ester kommer bli en riktigt rolig hund och en utmaning för den som tar henne om det blir vi själva eller fodervärden....

Hej Hopp...det blir säkert mer under dagen..kan inte göra så mycket mer än att knapra panodil treo, noskapin, ligga på soffan och glo på TV, gå ut  trädgården med hundarna och sedan rasa ihop på soffan igen....

SAKNAR NI BILDER FINNS DEN ANDRA BLOGGEN KVAR HÄR

Funderar på att byta över igen..Velepanna....det fungerar bättre att mobilblogga til denna, men den andra ger ite mer interaktiv medverkan...känns roligare...eller så skiftar jag efter humör:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0