Besök i skyddsgruppen och hur står det egentligen till med hundsverige?

Igårkväll hälsade vi på Malmö skyddsgrupp när de tränade i Revinge. Jäger skötte sig MYCKET bra.
Man märker att man har tränat på alla möjliga konstiga miljöer...men "vanlig" hundträning är han inte van vid, dessutom i mörker....*hua* Människorna var inte så intressanta  men å andra sidan har han ju ingen förväntan på något.

Jag körde mycket följa övningar med godis, sitta ligga, sitta kvar . HAn är väldigt fokuserad, han är jättedriven av näring men är givetis  ganska lugn och låg i drift när man kör med näring.

Så jag  lekte och kampade emellanåt långa stunder Kampen blir bättre och bättre, nu får man börja fundera på hur den skall bli som JAG vill ha den, dvs mindre tugg och rusk.  Har ett riktigt bra skinn på snöre som jag kampar med samt en boll som har en tross igenom sig, den har varit bra för att få upp intresse för  både boll och ´kamp:)

Nåväl, Jäger skötte sig som sagt superbra hela kvällen, vi var också uppe på vinden i mörket, trappan upp var inte så kul,men upp kom vi ...sedan gick vi omkring i mörkret och "bara fanns till" Hans nyfikenhet är bra och jag tycker han skötte sig kanon med tanke på att han inte är sex månader ens. Sedan tände jag lampan och då var det full fart runt överallt:)

Han är inte så tokig den lille :)

Nu till Hundcoachen....kolla in diskussionerna HÄR 


Man blir ta mig tusan mörkrädd!! Men nog sjutton hade jag rätt iallafall Harley var uppfödd av en människa som kan skvatt och inget om hundar, oreggad, och hans uppfödare är med och diskuterar...herregud, om majoriteten av hundägare i SVerige dyrkar Ceasar Milan och hatar Fredde Sten för att Fredde är en djurplågare....ja jösses..jag blir mållös...

Jag kan inte med orde beskriva hur dålig hundkunskap majoriteten har, och inte vill man ta till sig heller...

Nä , Fredde är aggressiv mot hundarna och provocerar fram angreppen, Harley hade INTE behövt avlivas han hade blivit en bra familjehund, och Zorro i gårdagens program var det såååå synd om....

Kan folk inte LÄSA hund? Kan folk inte se hur det lyser av beundran i ögonen på hundarna, hur de med glädje hade lämnat allt och trollbundet följt honom till världens ände....ÄNTLIGEN har de fått en idol, någon att se upp till att följa  som tagit över deras jobbiga vaktroll....fattar inte folk att hundarna inte MÅR BRA av att göra utfall, gå omkring med en inre stress  och oro som ÄGAREN orsakar genom att inte avlasta sin hund...eftersom ägaren inte kan ta på sig en klar ledarroll så måste hunden kliva in...och HUNDEN kan ju inte styra upp världen så som HUNDEN vill ha den enligt SINA instinkter och drifter...det är vårt samhälle alldeles för komplicerat för, alltså får hunden en massa (enligt oss) felbeteenden...frustration, aggression..och det stämmer så väl som Fredde säger...ägaren tycker mindre och mindre om sin hund, den blir jobbigare och jobbigare och försöker göra "sitt jobb" bättre och bättre, vakta, bita, bråka mer och mer....

Hundarna som Fredde går in och "plattar" till och visar att "nu lille vän kan du koppla av, jag tar hand om världen åt dig"
Man kan riktigt se hur de andas ut och slappnar av, och vid åtföljande möten med andra hundar ser man hur hundarna blir mer och mer avspända när husse/mate går in och styr upp världen åt dom!


Och så avslutar vi med kalas! Jag har blivit "ingift" i en familj som har barnkalas ända upp i vuxen ålder *suck*
Ja ja, alla är vi olika, och mitt sätt är inte det enda rätta, jag är bara trött och grinig så här på morgonkvisten.
Ingenting är bra .....


 
GRATTIS LILLA MY 

  




Kommentarer
Postat av: My

Haha jag är inte vuxen. jag känner mgi som 12. :)

Tack Marie för att du kom även om du inte tycker om barnkalas :) Kram!

2008-11-26 @ 10:45:58
URL: http://myssel.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaa jag läste då debatten på tv4.se.. Och kan inte annat än att hålla med dig. Det ska pratas så jävla mycket.. säger bara: Håll käften och VISA alla vad man ska göra - vilket jag tycker att Fredde Steen gör.



Ha det

2008-11-26 @ 16:06:18
URL: http://www.freaklechics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0