Har jag tur

Så kommer det hem en valp efter den här fina tiken....


Morfar till valpen blir Xjules och pappa är en polishund.
Vi avvaktar besked från jordbruksverket.

Apropå jordbruksverket så är det någon trevlig människa därute som ringt in och anmält att jag har sex sex-veckorsvalpar från Belgien???? Ja människor är inte kloka....
Tänk att ha så lite att göra så man sitter och ringer runt och falsk-anmäler folk , måste vara en mycket liten och osäker människa.

För övrigt så återigen gillar jag hundcoachen Fredde, han framstår ( i programmet) kanske inte så jättepedagogisk, men vem vet hur mycket man har klippt bort när han pratat med familjerna?

Hanteringen av hundar är precis min smak, och avlivningen av Harley var rätt.
Gud vad skönt att äntligen TV visar upp hundar som har rejäla resurser och där det inte styr rätt...där kan IMMI´sarna ÄNTLIGEN få se att det inte går att bara ignorera fel och förstärka rätt beteende...nästa program var tydligen en rottis till...
skall äntligen svenska folket få upp ögonen på att rottisen INTE är en sällskapshund....

Det har ju fullkomligt exploderat med rottisar de sista åren...företrädelsevis små blonda nätta flickor  vandrandes omkring med stora hanar som går omkring med svanstippen mellan öronen och mullrar " Han pratar bara" " det gör rottisar"
Jo kyss mig i ars---et!
Eller unga kulturberikare som tror att det är en penisförlängare...gärna blanda lite rottis och pit-bull också...det är den ultimata"staken" för dessa osäkra veklingar....

Usch är man på hugget idag eller.....

Fotbollsgalan igår var en gäspning....men GRATTIS ZLATAN!!

Igår blev det bara promenad med Jäger & Aagje, och så sedvanlig lek framför TV.n på kvällen...
Ligisten hade gnagt på trappan igår när vi kom hem...hela golvet är täckt med leksaker....nääää trappan är bättre...

Vi har en RÅTTA! i garaget! den har härjat i en månad snart och undgått fällor och gift, gnagt sönder 5 säckar hundmat som surnat plus en massa annat....igår SÅG jag den när den sprang in bakom frysen...kan ju säga att det laddades med två fällor och ytterligare gift igårkväll.....

Kent & Linus satte upp de sista skåpen igår, nu åtestår kakling och lite skönhetsputs i form av lister och lite färg här och där....såååååååå fint köket blir!

Om två veckor skall jag åka till en Griffonkennel och titta på hanar till Doris & Peggy, ska bli kul!

Skall också ta upp jakten på hane till Agnes, finns några fina norska pojkar, Susanne har varit och parat i Norge, håller tummarna att det blir bra! Susannes Big-Mac är ju också läcker....jag är jättenöjd med valparna efter Mitch, Susanne vet vad hon pysslar med så jag åker lite snålskjuts på hennes arbete:)

Kolla hennes nya hemsida: COLLCHOWS

Dags att dra till jobbet:)

Ha en bra dag (ni som förtjänar det)


Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHAHA, du är så jävla rolig.. Men du, fotbollsgalan verkade ju bara vara en upprepning :) Min karl e ju fotbollsfanatiker, jag själv har aldrig förstått mig på sporter där människan måste springa och slåss om en boll.. Ge de fan en varsin boll, så slipper de slåss om EN boll :)

Kul att människor engagerar sig så mkt att de lägger ner tid på att ringa Jordbruksverket... Finns så mkt dårar därute.



Ha det!

2008-11-18 @ 10:57:59
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Ingela & Patrik

Jadu Marie...



Dårar finns det överallt..

Och folk med förmycket tid över...



2008-11-18 @ 13:18:51
URL: http://www.schaferpower.se
Postat av: Ola S

Ja, vad säger man? Än är inte den sista idioten avrättad. Trots moderaternas politik så finns det ju bevisligen folk som har för mycket fritid som de kan ägna åt dumheter istället för att göra ngt konstruktivt.

2008-11-18 @ 14:03:08
Postat av: Annica

Håller med övriga, pinsamt när folk inte har annat för sig. Tror det kallas missunsamhet.

På tal om ert nya husdjur, råttan, kan jag skicka ner Doris :)

Tittade också på Fredrik, framför allt är det ingen romantisering. Kanske att det får folk att vakna.

Ha de allra bäst

2008-11-18 @ 14:45:39
Postat av: Lina å Jaga

Alla andra vet ju alltid bäst :( Sköna kommentarer! Kul att få sig lite härliga skratt så här innan läggdags ;D

Kram från oss

2008-11-18 @ 22:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0