Spår i tätort

Stoppade in Jäger i bilen och körde ner på konsum, mitt i lördagshandlingen:)
Det finns en gräsmatta i mitten av Parkeringen, så jag parkerade bilen så Jäger såg att jag gick ut spåret.
Det var många som hade gått över gräsmattan och det var bra, då kunde han inte se mina fotspår bland alla de andra.

Jag lade näring i nästan varje steg och avslutade som vanligt med extra gottigott-gott i matskålen, det belv en rund cirkel så jag kom tillbaka till startpunkten igen:)

Det märks att han vet vad vi ska göra nu, han har hjälp av att han ser mig givetvis, och hade jag inte låtit honom se att jag gick ut spåret hade det kanske inte gått lika bra...men fan vad duktig han är!
Jag tog ut honom ur bilen och gick en sväng på parkeringen så han skulle få se sig om, det var ju mycket folk, bilar, kundvagnar, änder och fastbundna hundar som skällde...men Jäger brydde sig inte för fem öre....

Han var fult fokuserad på vad han skulle göra, dock är han för ivrig så han går över korvbitar och använder lite för mycket muskler...så jag får hitta godis som han verkligen vill ha  och kanske minska på det gottiga på slutet....

Men jag är såååååå nöjd med "lillkillen" VI mötte tom en människa två meter från spåret på gräsmattan, tror inte han märkte det en gång....för övrigt så vad det full rulle runtomkring oss.....men han gick som i en egen bubbla med full koncentration....Jippieeee:)

Mindre nöjd är jag med att han tycks ha bestämt sig för att  Angelica är en "ful fisk man ska akta sig för"
Det finns EN person som Jäger hela tiden väldigt tydligt varit osäker och en aning förbannad på..och det är en av mina bästa kompisar Angelica!! Det är sååååååååå jäkla tråkigt!
PÅ någotvis så passar inte galoscherna...och jag skäms å min hunds vägar, varför ska han välja ut en människa som JAG tycker så ofantligt mycket om???

Framförallt så betyder det mycket för mig att Angelica tycker om min hund! (vilket hon givetvis inte kan göra med den attityden han lägger upp)

Att andra/främmande människor inte passar ihop med min hund eller kanske har åsikter om honom och hans sätt att vara, det kan man skita i...men man vill ju att ens närmaste skall komma överens med och gilla ens hund...

Förhoppningsvis kan det släppa den dagen vi går ut och tränar tilsammans, leker och busar, lite sökövningar, budföring och sånt.

Trevlig helg på er allihop:)

Kommentarer
Postat av: Ola S

Kul att spåret funkar så bra, men mindre kul att han inte accepterar ankan, men det kanske släpper såsmåningom.



Ha en trevlig lördagkväll!

2008-11-22 @ 15:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0