Tack för Babelfish!

Kan ju lugnt säga att det har varit mer än besvärligt att kommunicera med Eva i Tjeckien! Man skriver ett mail och två veckor senare kommer ett svar..då har hon fått skicka iväg det på översättning..valpar växer fort och med takten på vår kommunikation så fick jag smärre panik! Det är ju en del procedurer hon som uppfödare måste göra innan jag kan hämta valpen....men så kom jag på ! Pavel & Mila! De har ju hälsat på hos mig (de har fött upp mormor till valparna och Mormor till Gunnel) (Belis Magbeth king) Så sagt och gjort..nmailade dom och fick svar på tre dagar!
 Visserligen på Tyska men det harjag läst i tre år så jag förstår Tyska och kan göra mig hjälpligt förstådd....
Men tack gode gud för Babelfish!

När man skall översätta en massa från Jordbruksverket är denna sida oumbärlig! Det fungerar fantastisk bra, visserligen så kan jag se att vissa ord inte hamnar grammatiskt i rätt ordning, men det kan jag åtgärda själv:)

Nåväl, Pavel och Mila skickade en massa bilder på valparna..här är ett smakprov!


Så förhopningsvis bär det av till Tjeckien inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0