Blekingemästaren 2008




Det kom ett mail....
Heeej Marie!
 
Kände att jag måste ju berätta för dej redan ikväll hur det har gått på BLEKINGEMÄSTAREN idag.
Och som väldigt stolt matte kan jag säga att det gick jättebra, tycker jag!
Sixten var verkligen jätte duktig och jag hängde med så gott jag kunde.
Domaren vi hade var nog ganska hård och sträng fick jag känslan av, men hon var tydlig i hur vi skulle gå och vad vi skulle göra så det var toppenbra.
 
Sixten blev bäst i ras och fick alltså en BIR rosett, plus ett hederspris. (Plus 1:a plats rosett).
 
Bedömningsutlåtande:
välbalanserad ung hane, härligt huvud och utryck, utm stop, prima käke och haka, elegant hals, vällagd skuldra och överarm, markerat förbröst, smula lång i längden väl vinklad, välburen svans, rör sig prima från alla håll, välskött päls.
 
Låter bra tycker jag, eller?
 
Så vi gick sen vidare efter lång väntan till Best in Show - Valp.
Och där tillsammans med säkert 30 andra valpar blir han 5:a och får "stå på pallen", fick även BIS rosett och lite andra priser, leksaker och mat.
Snacka om att jag var stolt och Kristian med, han tog kort som aldrig förr.
Duktig kille vi har alltså, och det verkar ju bli en bra utställningshund av honom.
 
Så nu vet du, hoppas att Vixax Edvard Perssons uppfödare blir stolt med.
Skickar med en bild på en blöt, trött men lycklig att vara hemma igen Sixten.
Kram Mia

********************************

GRATTIS Mia, kanonbra jobbat! Du är sååååå duktig!!

Kommentarer
Postat av: Anne Gry & Ambra

Hei Marie,

Vi har vært på utstilling i helgen, og der traff jeg jo noen artsfrender til Sixten. Det er så imponerende at folk klarer å holde den pelsen! Grattis med flott resultat! :-)



Så lurte jeg jo på lägeret ditt til sommeren. Hvilke datoer har du bestemt deg for, og har du funnet instruktører til alle grenene?

2008-10-27 @ 23:04:02
URL: http://annegry.blogspot.com/
Postat av: mia & sixten

Tack Marie!

Nu känns det så ledsamt att vi inte hinner vara med i växjö, han är ju 5 dagar för liten då, ska du dit eller?

Å malmö valp blir det tyvärr inte heller för då är vi upptagna med annat.

Får spana vidare när det kan bli nästa gång, hade varit kul att du var med någon gång, kristian är väl inte så där jätte sugen på att hänga med så många gånger till, blev ju en låång väntan...

2008-10-28 @ 19:18:26
Postat av: Marie

Datum blir den 24-26 Juli, och två instruktörer är klara, har inte fått svar från alla än:)



SJälvklart hänger jag med dig på någon utställning Mia, vi får hitta någon, jag kan ju ställa Doris samtidigt:)

2008-10-28 @ 22:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0