Bokutmaning

Utmaning från Jessica

Vilken bok läste du senast?
" Sjöjungfrun" Camilla LÄckberg

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
50-50 tror jag

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller
tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra
bara hälften kvar"?

Räknar aldrig sidor utan bara plöjer  om den är bra...

Hur väljer du böcker du vill läsa?
Läser på baksidan om det verkar bra, givetvis blir man åverkad av media och vänner...
När blir en bok för lång?
När språket är tillkrånglat och konstgjort.

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Läste mycket på engelska förr, nu är jag mer "lat".

Vilken bok blev du senast berörd av?
Stieg Larssons triologi
Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
utan tvekan

Vilken bok lämnade du senast?
"Midvinterblot" av Måns Kellentoft, har försökt fyra ggr (köpte ljudboken) men språker är bara sååååå jobbigt.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Läser till 80% Deckare, sedan historiska romaner, alltifrån Stenåldern och tidigare (Jean M Auel) till 1800-tal (Jane Austen)

Rekommendera fem författare!
Jan Guillou, Jon Nesbö, Camilla Läckberg, Stieg Larsson, Robert Ludlum, John Le Carré, Stephen King, 

Jag väljer att inte utmana fem andra som jag tror läser böcker då och då. ;) Utan jag utmanar alla bloggläsare, och snälla lägg in er länk i kommentarer:)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ska kolla upp ett par av författarna du nämner som jag inte läst ännu:)

2008-10-13 @ 16:20:08
URL: http://www.yrlabus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0