Dagen som var

Nu så här vid tolv-slaget är det dags att stänga de blå...idag skulle vi spåra och jobba lite med hundarna.
Vi körde ut på revinge och gick en promenad, det krävs lite olika test..vilken stressnivå är rätt för valparna..ska de vara laddade direkt från bilen? Är det bättre att låta dom springa av sig en runda...Kan ju bara säga att idag fick vi inget svar!

Först la vi spår till Aagje & Hector  sedan var min plan att vi skulle ta en valp var och träna lite...Jag skulle jobba med "stanna kvar och sitta kvar" övningar, och Elin 500meter bort skulle jobba tvärtom..en massa lek och kamp och få Jäger att släppa och bita med glädje:)

För Jazzas del blev det TILT i skallen...att komma ur bilen på revinge, när morsan varit iväg en stund..det betyder SPÅR!
Snacka om att damen blev osäker på mig när jag helt plötsligt ville leka "lydnad"

Nåväl....vi satte in valparna och skulle börja med de två vuxna...då blåser fyra eller gfem stridsvagnar rakt över valparnas spår...en soldat kör fram till oss och berättar att det blir mer krig om en stund..vi hör kulsprutorna avlägset...
Vi beslutar raskt att ta Aagjes &  Hectors spår direkt..Elin fick spåra själv och jag tog Aagje..
I mitt spår tappade jag ett helt ben och en vinkel...märkte det inte först , men konstaterade i efterhand att hon vinklat in på fortsättningen och hoppat över en del av spåret:( Nåja, hon hade roligt och fick hjärnstimulans

Hector hade spårat JÄTTEFINT! trots stridsvagnarna 15 meter ifrån och marken som skakade..skitkul!

Elin blir bara bättre och bättre som hundförare...

Vi har dock idag tagit ett ganska tråkigt beslut...och det är att jag kommer att sätta ut Jazza på halvfoder.
Hon är så himla go, glad, full av skit! Intensiv och levande...Jäger är en svår hund ..han påminner extremt mycket om sin farbror i den åldern...och det blev kanon till sist!

När vi stannade idag för att spåra var polisen där för att köra plats med skott, de såg mina HH och frågade lite...jag nämnde Ambras och det är fantastiskt..men 6 år efter att han varit i Göteborg så minns man honom....

Jag är så stolt över Ambras:)

Nåväl...det blev ingen spårträning idag, men nästa gång:)


Och för övrigt tycker jag att blondinbellas blogg borde läggas ner

*hi hi hi* var det så du sa Elin?

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha precis så:)

2008-10-10 @ 10:00:37
URL: http://elinrosen.blogg.se/
Postat av: Iza

hje hopp! Vad tråkigt med jazza men kul att ni behåller jäger! =) agnes har det underbart roligt här uppe! en sådan himla miljöträning, tåg, hästar, hunden och två katter som ska kela med henne! =) hehe hon slocknar som ett ljus på kvällen! Är så stolt över henne, har fått jättemycket beröm för att hon är så fin och lugn! Hon piper dock så fort jag försvinner utanför dörren! Men det är kanske inte så konstigt! Vi ses på söndag! Kramar från Iza och Agnes =)

2008-10-10 @ 11:23:07
URL: http://www.nogg.se/izaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0