WOW! AHAAAAA! JAVISSTJA!

Medryckande, roligt, underbart, fantastiskt, härligt, varmt, underhållande, prestigefritt, ..så kan man sammanfatta stämningen på träningshelgen med Frida....Vilka underbara mäniskor, roliga hundar, envisa hundar, arga hundar, glada hundar, hundar som var i toppform och hundar som var ur form...

Och så denna undarbara tjej Frida, denna "lilla" tjej som med sådan humor och värme och samtidigt med en sådan pondus så man blir grön av avund gör mig lyrisk!

Jag har ju faktiskt inte gått någon speciel utbildning på Mååååååååååååånga år i "vardagslydnad/brukslydnad"
Jag har ordnat läger varje år men inte själv deltagit...denna helgen har jag sugit åt mig varenda droppe jag kunnat av Frida, lite grand på bekostnad av att missa lite av mina egna valpar....

Men på lördagen var vädret strålande, soligt och varmt, hade givetvis glömt minneskortet till kameran i datorn så det blev inga kort alls, vi delade in oss i grupper och valparna tränade lite för sig själva. Tack ANgelica & Kristina som fick rycka in som instruktörer då tyvärr Mia blivit sjuk. Jag kände att jag ville lyssna så mycket som möligt på Frida på lördagen och hade planerat umgås och träna med mina valpköpare på söndagen...

Tji fick jag då det har hällregnat hela dagen så jag har inte kunnat fota och vi har inte kunnat träna riktigt fullt ut, så kära valpköpare, jag ber om ursäkt att jag inte varit mer aktiv med era hundar, det är INTE bristande intresse utan mer att jag ville faktiskt lära mig mer själv....

Nåväl, jag har inte på länge varit så motiverad och sugen på att sätta igång med hundträning som jag blivit efter en helg med Frida....Jag kan inte nog höja denna tjej till skyarna, hon gör allting så himla enkelt och okomplicerat, och hade man orkat vara  lika konsekvent som Frida är med sina hundar så hade livet blivit sååå enkelt med hundarna...

För att förstå måste man se och höra Frida, jag kan med stor glädje medela att Frida är klar som instruktör till sommarens Vixax läger!!

Så tyvärr inga bilder, lånade Olas kamera någon stund på lördag förmiddag och fotade lite, tyvärr med fel objektiv så vi får se hur bilderna blir....(maila dom gärna Ola så skall jag göra ett album av dom)

Tack  Lotta, Anna och OG Sturup för all god mat, tack mina kära vänner som förgyllt helgen, och tack alla ni andra som kom och bjussade på er själva och era goa hundar! Men framförallt TACK FRIDA!

WOW, AHAAAAAA, JAVISSTJA, MEN GUD VAD ENKELT? VARFÖR HAR JAG INTE TÄNKT PÅ DET osv

Fy tusan vad roligt vi har haft!

Många varma kramar till er alla därute

Supernöjd, dödstrött och lycklig kennelmorsa

PS, Jazza & Jäger har varit sååååååå duktiga!
Heja Elin, du växer för var dag i din hundträning!

Jäger fick ett litet hjärnsläpp på en av mina bästa vänner, men för övrigt är han bara såååå jäkla trevlig!
Jazza är lite mer "fladdrig"...undrar om man skall placera ut Jazza på foder och behålla Jäger?????....jag bara älskar att träna med honom, han är såååå mysig och lättjobbad...sedan har han en massa resurser som skall slipas till...
Han är väldigt "stabil" och håller "röda tråden" så himla bra....lite mindre tilgänglig och reagerar väldigt lätt på människors olika signaler, både de signaler de själva är medvetna om att de sänder ut, samt de signaler de inte själva TROR att de sänder ut, men resten av hunden är enormt trevlig...

Nääää jag och Venke satt uppe till 04 varje kväll/morgon...och så upp vid 08 snåret...så nu faller jag i koma...

Tack poss haj!



Kommentarer
Postat av: Carro

Jag som satt här och såg fram emot en massa bilder på Holländare ;)

Kul och läsa det du skriver... det lyser energi och glädje.



Kanske inte är så dumt att sätta ut lilldamen på foder och behålla Jäger. Du minimerar ju risken att han utvecklas åt fel håll. Lilltjejen är nog lättare få till för "gemene" man.

Sov gott ;)

2008-10-06 @ 07:48:28
URL: http://dizzla.blogg.no/
Postat av: Susan

Tack för en jätte trevlig dag (vi valde ju rätt dag ;)), med en mycket duktig och inspirerande instruktör!

2008-10-06 @ 09:40:23
URL: http://www.blackpowders.com
Postat av: Ola S

Tack för boende & mat & allt!!

och framförallt

Tack för en lärorik och rolig helg!



(Självklart ska jag se till att du får bilderna.)

2008-10-06 @ 10:26:48
Postat av: Malin och Jagger

Hej!

Tack för en toppen helg!

Frida var verkligen helt OTROLIG!

2008-10-06 @ 10:33:59
Postat av: Sanna

Tack för en toppen-lördag Marie! Instämmer med Susan...vi 2 valde rätt dag att komma på:-)..och du, Marie, valde rätt instruktör:-) Ha det gott!

2008-10-07 @ 16:01:29
URL: http://www.grandlutin.com
Postat av: Lina, Jaga å lilla Milo

Tack för en rolig och läraktig helg å tack för "Servicen" kring mig å Milo.Kram

2008-10-11 @ 11:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0