Trött på sofflocket

Fy tusan vad tråkig denna jul och nyår har varit...ligga på sofflocket, hosta och snörvla...jag som skulle tränat så mycket hund. Inte gör någon annan i huset något med hundarna när jag ligger heller så de stackarna springer på klorna...En viss tonårsdam jobbar visserligen en hel del, men all övrig ledig tid verkar spenderas framför dåliga såpor på TV.
Det är kul att träna..men bara i sällskap med andra:) *piskan viner i luften* *he he he*

Blir man grinig av att ligga så här?? näääädå....Men Agnes blev iallafall klippt igår, även om tålamodet tröt väldans på slutet hos unga damen*hi hi* Hon hade nog föresatt sig att klippa alla tre men hade nog glömt/missat hur mycket jobb det ändå är*ler*

Nä man blir som sagt inte alls grinig, lättretad eller kritisk när man blir liggande så här....
Kan fortfarande inte prata, stel och öm i kroppen,hostar på nätterna...så nu har jag kräääääääkt en stund!

Är det förresten jag eller Iza som ska tacka för klippningen tro*he he he*

**************************************************************************************************
Ester gör succé i sin nya familj, vilken pärla:) Full fart och öka!
Esters husse Tobbe håller på med MMA , jag visste inte heller var det var....men igår på viasat så SÅG jag det...hualigen.....varför gör man sånt?? *skakar på huvudet* ser ju livsfarligt ut...sparkar varandra i huvudet, armbågar varandra i huvudet, sparkar i magen mm mm. Ja ja, somliga samlar frimärken andra slåss:)

*************************************************************************************************
Familjefronten då? Ja om man blickar tillbaka på 2008 så var det ett tufft år med Maja, sedan blev det bättre i somras för att nu ha börjat krångla igen....strul strul strul, bråk bråk ...Inatt terrade hon mig till kl var nästan 02 med att vilja sticka ut till kompisar och tala om för mig hur jäkla patetisk, dum och korkad jag var.
Jag har ju ingen röst och kan inte ens diskutera med henne...(vill ju helst slå nåt hårt i huvudet på henne förstås)
Har inte betyg i alla ämnen, skiter i skolan

Rasmus då....hmmmm på glid....umgås för mycket med en kamrat som knarkar....jag har letat fram FAMN i malmö och han skall in på oförberedd drogtest inom det snaraste....IG varning i många ämnen, skolk, lat vill inget...

Sambon då..tja....ömsom vin ömsom vatten..att foga ihop en ny familj är inte lätt, vi är så himla olika....somliga dagar vill jag hellre ta mina barn och flytta för mig själv igen. Trots att man i stort sett har pratat om ALLT innan man flytar ihop så visar det sig att man inte hade pratat om ALLT eller så stämmer inte det man sagt....(på båda håll)

Jag är extremt utåtriktad, nytänkande, vill utvecklas som människa, lära mig om andra och mig själv, växa., bli en bättre människa och framförallt uppleva nya saker!
Kära sambon är ganska nöjd som det alltid har varit , ser inga  större behov av personlig utveckling eller nytänkande...kaviar skall inte vara randig, fil ska smaka fil, det skall se ut som det alltid har gjort, svärmor och svärfar får ALLTID en hängpetunia på sommaren, de får ALLTID en julgrupp på bröllopsdagen....

Jag säger inte at det är FEL!! Det är väl en trygghet att må bra som det är och att lunka på som man alltid har gjort...
Trivs man och är nöjd med det så är det inte FEL! Det är ju en stor tillgång att vara nöjd med livet....Lite Baloo
""Vad nöjd med allt som llivet ger och allting som du kring dig ser..glöm bort bekymmer sorger och besvär..."

Men det blir en fruktansvärd krock med en sådan som jag....

Så det är mycket som skall förändras under 2009

Mina Ungdomar och kära sambon och jag skall på rätt köl:) Nya tag, bättre kommunikation, mer omtänksamhet och mer eftertanke...
**************************************************************************************

Så blir ju kära Sambon morfar när som helst! Idag samlade jag krafter och tog mig ur soffan och körde Iza till barnmorskan, Åsa jobbade, jag fick höra bebisens hjärta :) Iza pratar hela tiden om bebisen som en han...ska bli spännande att se vad det blir...jag är inte sådär "bebistokig" men det är så kul att handla saker till bebisar..
Kläderna är ju bedårande!

*********************************************************************************************

Under tiden jag skrivit har Elin varit här och tagit ut Jäger en stund, suttit med honom vid isbanan och miljötränat lite:)
Nu får det väl bli 4wheel rastning och sedan ryggläge igen

***************************************************************************

Ja ä inte bitter!! Ja ä int sur...ja ä int nå....*mutter morr*









Kommentarer
Postat av: Katja

Fy, låter som du åkt på en rejäl omgång. :(

Har själv legat hela natten och dagen i maginfulensa, men är nu på benen i alla fall. Fredrik har skött markservicen med mat, barn och hundar här i huset idag.

Hoppas att du kryar på dig.

Kram

2009-01-07 @ 17:12:01
URL: http://www.linklexx.se
Postat av: Jonny

Ojdå här har inlägg raderats ser jag.

2009-01-10 @ 14:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0